دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال همشهری در خصوص ادامه روند تغییرات در هیأت دولت گفت: من خبر موثق دیگری درباره تغییر وزیر دیگری در کابینه ندارم و تا آنجا که خبر دارم تغییرات مورد نظر دولت به 2 وزیر نفت و صنایع و رئیس بانک مرکزی مربوط می‌شود.

وی افزود: البته تغییرات بعدی محال نیست.

غلامعلی حداد عادل قبل از تعطیلات تابستانی دوم نمایندگان در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: ترمیم اعضای دولت در طول زمان اتفاق عجیبی نیست ولی از رئیس جمهوری می‌خواهم افرادی را برای تصدی وزارتخانه‌های بدون وزیر معرفی کند که مجلس به آنها اطمینان دارد.

دو ویژگی دولت نهم

رئیس مجلس همچنین پرکاری و توجه به ارزشهای اسلامی را دو ویژگی اصلی دولت نهم دانست و گفت: آهنگ پیشرفت و سازندگی در دولت نهم شتاب بیشتری گرفته است و همچنین این دولت با توجه بیشتر به آرمان‌های انقلاب باعث پیوند بیشتر دولت و نظام شده است.

آمادگی برای تعدیل

وی همچنین از آمادگی مجلس برای تعدیل لایحه مدیریت خدمات کشوری جهت اجرایی‌شدن آن خبر داد و گفت: با توجه به آثار گسترده‌ای که اجرای این لایحه دارد مایل هستیم مقدورات دولت را هم لحاظ کنیم و کار را با عجله خراب نکنیم.

تحقیق و تفحص از قوه قضائیه

حداد عادل همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد علت قرائت‌نشدن تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه گفت: رسم ما در مجلس هفتم این است که قبل از قرائت چکیده گزارش‌هایی در صحن علنی، آخرین دفاعیات طرف مقابل را هم می‌شنویم چرا که ممکن است آنها توضیحاتی را در این زمینه داشته باشند و تحقیق و تفحص از قوه قضائیه هم در این مرحله است و برای مسئولین این دستگاه ارسال شده است.

وی همچنین از ضرورت اصلاح ساختار لایحه بودجه سخن گفت و افزود: امیدواریم تغییری که دولت وعده آن را داده عملی شود و بودجه به نحوی به مجلس ارائه شود که نمایندگان بتوانند بر روی مسائل بنیادی بودجه تمرکز بیشتری داشته باشند.

حضور رئیس جمهوری در مجلس

نماینده تهران همچنین بار دیگر تأکید کرد: نظر مجلس بر این است که رئیس جمهوری در مجلس حاضر شود و گزارش عملکرد دولت در مورد اجرای برنامه چهارم توسعه را به مجلس بدهد و ما منتظر رئیس‌جمهوری هستیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات معلمان حق‌التدریس و تجمع آنها مقابل مجلس در دو روز اخیر گفت: مجلس اصولا نسبت به استفاده از معلمان حق‌التدریس به جای معلمان دوره دیده در آموزش و پرورش نظر مساعدی ندارد و آن را روال درستی نمی‌داند و باید این شیوه محدود شود.

کد خبر 30044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز