همشهری آنلاین: صندوق بین المللی پول به شدت از توافق پیشنهادی منطقه یورو به یونان به دلیل تدابیر سخت گیرانه در آن انتقاد کرد.

انتقاد صندوق بین المللی پول از سخت گیری های منطقه یورو در قبال یونان

ايرنا نوشت: صندوق بین المللی پول اعلام کرد بدهی های عمومی یونان 'در سطوح فعلی قابل ادامه' نیست و خواستار «بخشودگی بدهی های یونان بیشتر از پیشنهادات فعلی» شد.

صندوق بین المللی پول از ارایه توصیه ای به وزیران دارایی منطقه یورو در نشست های روز شنبه و یکشنبه خبر داد. این توصیه شامل پیشنهاداتی بود که بعضی از بدهی های یونان بر اساس آن بخشوده می شد.

صندوق بین المللی پول از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که به یونان برای بازپرداخت بدهی هایش 30 سال وقت بدهند.

اختلاف نظر پیش آمده بین صندوق بین المللی پول و وام دهندگان اروپایی یونان پیش از این نیز معلوم بود اما این اولین بار که این اختلافات علنی درز می کند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده در صورتی که اتحادیه اروپا طرح روشنی برای یونان داشته باشد، این صندوق توانایی اعطای سومین بسته کمکی را نیز به یونان دارد.

یک مقام صندوق بین المللی پول گفت: توافقی که دوشنبه صبح (22 تیر) به دست آمد به هیچ وجه «توافق جامع و مفصل نیست».

این اختلافات روز چهارشنبه در حالی آشکار می شود که قرار است مجلس یونان تدابیر ریاضتی به تصویب رسیده با مسوولان منطقه یورو را بررسی و تصویب کند.

یونان از سال 2010 میلادی تاکنون، مبلغ 240 میلیارد یورو برای حل مشکل مالی خود البته مشروط به اجرای تمام خواسته های وام دهندگان، وام دریافت کرده است.

مذاکرات آتن و بروکسل برای حل بحران مالی این کشور دوشنبه به توافقی منجر شد که بر اساس آن آتن باید 50 میلیارد یورو از دارایی های خود را در صندوق اعتباری به ودیعه گذاشته و تدابیر سخت گیرانه ای در حوزه مالیات ها و کاهش هزینه های دولت بپذیرد.

حدود 70 درصد بستانکاران این کشور نهادهای بین المللی و یا کشورهای حوزه پولی یورو هستند، دراین میان صندوق بین المللی پول 32 میلیارد یورو، بانک مرکزی اروپا 27 میلیارد یورو، دولت های منطقه پولی یورو جمعا 53 میلیارد یورو و مکانیسم ثبات مالی اروپایی 141میلیارد و 800 میلیون یورو از یونان طلب دارند. یونان همچنین به اندازه 100 میلیارد یورو نیز اوراق قرضه در بازارهای جهانی فروخته است.

کد خبر 301168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha