همشهری آنلاین: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تلاش بر این است تا ظرف مدت دو ماه آینده به مرحله اجرایی کامل برجام با در نظر گرفتن الزامات مورد تاکید ایشان برسیم.

به گزارش ايسنا، سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر امور خارجه و سفیران در خارج از کشور گفت: افتخار داشتیم در ابتدای سمینار سفرا در خدمت مقام معظم رهبری باشیم و رهنمودهای ایشان را ملاک کار خود در سمینار سفرا قرار بدهیم.

وي  ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم مطهر ایشان، افزود: مقام معظم رهبری طبق معمول لطف و عنایت خود را نصیب ما کردند و اظهارات محبت‌آمیزی را در رابطه با امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده وشخص آقای محمدجواد ظریف مطرح ساختند. همچنین رهنمودهایی ارائه کردند و مسائلی در خصوص اصول سیاست خارجی، الزامات لازم و تذکرات مربوطه را در این دیدار مورد تاکید قرار دادند که بسیار اساسی و مهم بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) وی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری را ملاک کار خود قرار داده‌ایم و خواهیم داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دیدار با ایشان مفید و تأثیرگذار است، تلاش بر این است تا ظرف مدت دو ماه آینده به مرحله اجرایی کامل برجام با در نظر گرفتن الزامات مورد تاکید ایشان برسیم. از سوی دیگر، روند اجرایی شدن این مسأله آغاز شده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند منطقه ما دچار چالش‌های متعدد است، مسلماً سیاست خارجی باید با یک نگاه راهبردی به این مسائل بپردازد.

همچنین سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای کشور در صفحه اینستاگرام خود در ذیل عکسی مربوط به مذاکرات هسته‌ای و جمله‌ای از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در همایش سفیران و رییسان دفاتر و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، نوشت: سر ارادتِ ما و آستان حضرتِ دوست / که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست

در تصویر منتشرشده در صفحه‌ اینستاگرام این دیپلمات عالی رتبه‌ کشورمان، این جمله رهبر معظم انقلاب نقش بسته است که "وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود به خوبی فعال است و به خصوص در تجربه اخیر مذاکرات هسته‌ای آقای دکتر ظریف و همکاران‌شان آزمون خوبی از سر گذراندند."

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح یک‌شنبه در دیدار وزیر امور خارجه و سفیران و کارداران جمهوری اسلامی سیاست خارجی کشور با تحسین تلاش و جدیت تیم مذاکره کننده گفتند: احساس قدرت و نشستن در مقابل 6 قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود.

ایشان، تدین را مهم‌ترین نقطه قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم.

کد خبر 312371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha