پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب ذهن کارآفرینان تالیف کوین جانسون و با ترجمه‌ی الهام کیان مهر و هاجر معیری فرد و با پیشگفتاری از پرویز درگی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شد.

ذهن کارآفرینان

كارآفريني، مديريت كردن مخاطرات است. ريسك‌پذيري آگاهانه جزو ويژگيهاي اساسي كارآفرينان است. كارآفرين مي‌داند كه با دشواريهاي مسير به صورت دائم دست‌وپنجه نرم مي‌كند. و همواره نارضايتي مثبت دارد. پس كساني كه اهل مبارزه نيستند، اهل خطر نيستند و دنبال آرامش مدام هستند، بدانند كه دنياي كارآفريني مناسب آنها نيست، كارآفرينان فراتر از نقطه‌ي آسايش خود گام برمي‌دارند، مايكل گربر مي‌گويد: راحتي از همه‌ي ما آدمهايي ترسو مي‌سازد. كارآفرينان انتخاب كرده‌اند كه زندگي ماجراجويانه و پرتنشي داشته باشند.

ذهن كارآفرينان كتابي متفاوت از كوين جانسون در حوزه‌ي كارآفريني است. كتابي با روش آموزش توصيفي است، بيشتر كتاب‌هايي كه در حوزه‌ي مديريت و كارآفريني مي‌خوانيم، با آموزش تجويزي نگاشته شده‌اند. به اين معنا كه يك استاد دانشگاه بر اساس مطالعات و آموزه‌هايش، توصيه‌ها و اصولي را براي اجرا ارائه مي‌كند. اما آموزش توصيفي، وصف كردن موفقيتها و شكستها و در نتيجه‌ي ارائه‌ي توصيه‌هايي است كه بر اساس تجربيات فرد نويسنده ارائه مي‌شود.

تفاوت ديگر كتاب ذهن كارآفرينان، جسارت و ساختارشكني قابل تحسين نويسنده است كه به مواردي اشاره می‌کند. براي مثال، آنجا كه برخلاف آموزه‌هاي اساتيدي چون كنت بلانچارد كه تأكيد بر تعادل در ترازوي زندگي دارد (تعادل بين خانواده و كار) ايشان با ارائه‌ي مثال زدن ماسك ابتدا به خويش و سپس به كودك همراه در هواپيماي دچار سانحه، اعلام مي‌كند كه براي كارآفرين مي‌بايست كارش از خانواده‌اش مهمتر باشد. ويژگي بعدي كتاب، دسته‌بندي همراه با سادگي 100 نكته در قالب هفت فصل شامل استراتژي، تحصيل، منابع انساني، سرمايه‌گذاري، بازاريابي و فروش، رهبري و انگيزه مي‌باشد. به نحوي كه ضمن يكپارچگي قابل تحسين، هر يك از اين نكته‌ها نيز به صورت مجزا قابليت مطالعه و درك مطلب دارند.

این کتاب تلاش دارد تا چشم‌اندازی جدید و کاربردی به دارایی دانش موجود بیفزاید که چگونه یک کارآفرین باشیم.

فهرست مطالب کتاب ذهن كارآفرينان به شرح زیر است:

  • فصل اول: استراتژی
  • فصل دوم: تحصیلات
  • فصل سوم: مردم
  • فصل چهارم: سرمایه‌گذاری
  • فصل پنجم: بازاریابی و فروش
  • فصل ششم: رهبری
  • فصل هفتم: انگیزه

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 323959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha