مایکل شیبون، نویسنده یهودی- آمریکایی که برای تحقیق درباره نگارش یک کتاب به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری سفر کرده بود، حضور اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین «دردناک‌ترین بی‌عدالتی و بدترین چیزی که در زندگی دیده‌ام» توصیف کرد.

نویسنده ۵۲ ساله برنده جایزه معتبر پولیتزر

به گزارش همشهري، نويسنده 52ساله برنده جايزه معتبر پوليتزر پس از بازديد از سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين با هدف كسب اطلاعات مورد نياز براي نگارش كتابي درباره 50سال اشغالگري رژيم صهيونيستي، مقابل خبرنگار روزنامه فوروارد نشست و از اين تجربه وحشتناك سخن گفت. او با اشاره به اينكه هرگز نگران از دست دادن مخاطبان يهودي خود نيست، افزود: «هر انساني با قلب و روح درمي‌يابد چه اتفاقي در مناطق اشغالي فلسطين افتاده است.»

شيبون تجربه سفر يك هفته‌اي خود و همسرش را به شهر الخليل فلسطين اشغالي «دردناك‌ترين بي‌عدالتي كه من در زندگي ديده‌ام» دانست و گفت: «آنچه من مشاهده كردم، بدترين تجربه عمرم بود؛ يك بي‌عدالتي محض و آشكار. اگر گفتن اين چيزها درباره اشغالگري اسرائيل به كاهش مخاطبان و خوانندگان آثار من مي‌انجامد، من اصلا چنين مخاطباني را نمي‌خواهم. آنها مي‌توانند براي هميشه بروند و ديگر هرگز بازنگردند.»

اين نويسنده يهودي و همسر نويسنده‌اش آيلت والدمن در تدارك براي تدوين كتابي فعلا بدون نام شامل مقاله‌ها و يادداشت‌هايي درباره 50سال اشغالگري رژيم صهيونيستي هستند كه قرار است همزمان با پنجاهمين سالگرد جنگ‌هاي 6روزه اعراب و اسرائيل در 1967منتشر شود. در آن جنگ ارتش اسرائيل براي نخستين بار وارد خاك فلسطين شد و بخش‌هايي از بيت‌المقدس، بلندي‌هاي جولان و نوار غزه را به اشغال درآورد؛ منطقه‌اي كه امروز با نام كرانه باختري شناخته مي‌شود. ماريو بارگاس يوسا نويسنده پرويي برنده جايزه نوبل، ديو اگرز، ايمير مك‌برايد، كولم تويبين و جرالدين بروكز ازجمله نويسندگان و چهره‌هاي سرشناسي هستند كه پيش از اين براي نوشتن مقاله درباره اشغالگري رژيم صهيونيستي هر يك به‌مدت يك هفته به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين سفر كرده‌اند.

اين كتاب سال 2017 در انتشارات هارپركالينز در آمريكا و همزمان در سرزمين‌هاي اشغالي منتشر مي‌شود. نكته جالب اينكه سفر و اقامت هر نويسنده به كرانه باختري معمولا با حاشيه‌هايي همراه بوده كه از آن جمله مي‌توان به حمله به همسر شيبون در شبكه‌هاي اجتماعي فضاي مجازي و تعقيب كردن نويسنده يهودي- آمريكايي از سوي گروهي ناشناس در الخليل اشاره كرد. اين در حالي است كه شيبون معمولا در تمام آثار خود روايت‌هايي از دنياي يهوديان ارائه مي‌كند و تازه‌ترين كتاب او درباره خاطرات پدربزرگ يهودي‌اش هم سال‌جاري ميلادي به بازار مي‌آيد.

کد خبر 333056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha