همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال آلمان که از مدعیان شماره یک قهرمانی اروپا محسوب می‌شود، در نخستین آزمون خود در جام ملت‌های ۲۰۱۶، اوکراین را ۲ بر صفر شکست داد.

Schweinsteiger

شامگاه یکشنبه (۱۲ ژوئن / ۲۳ خرداد) دیدار تیم‌های ملی فوتبال اوکراین و آلمان در چارچوب مسابقات جام ملت‌های اروپا برگزار شد. پیکار دو تیم در گروه C در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه لیل انجام گرفت.

ملی‌پوشان آلمان از همان دقیقه نخست کوشیدند کنترل بازی را در دست گیرند و با حملات خود حریف را زیر فشار گذارند. زردپوش‌های اوکراین نیز برخلاف انتظار با تاکتیک کاملا دفاعی پیکار با آلمان را آغاز نکردند و در دقایق نخست بازی به یکی دو موقعیت خوب دست یافتند. یکی از آن فرصت‌ها در دقیقه پنجم بازی حاصل شد. کووالنکو، بازیکن اوکراین شوتی سنگین از فاصله ۱۶ متری به دروازه آلمان شلیک کرد، اما مانوئل نویر، دروازه‌بان کارکشته آلمان با واکنشی فوق‌العاده این حمله را خنثی کرد.

ملی‌پوشان آلمان در دقیقه ۱۹ بازی نتیجه حملات خود را گرفتند. تونی کروز، بازی‌ساز آلمان ضربه‌ای ایستگاهی از جناح راست روانه دروازه اوکراین کرد و شکودران مصطفی، مدافع بلندقد آلمان نیز با ضربه‌ سر توپ را درون دروازه اوکراین جای داد.

ملی‌پوشان اوکراین علیرغم آن که آلمان کنترل بازی را در دست داشت، خطرآفرین بودند. یوگنی کاچریدی، مدافع اوکراین در دقیقه ۲۷ با ضربه سر فرصت گلزنی داشت، اما مانوئل نویر بار دیگر خوش درخشید و با واکنشی سریع توپ را از بالای دروازه گذراند.

تیم ملی اوکراین در یک ربع پایانی بازی حملات خود بر دروازه آلمان را تشدید کرد و در پی برخی اشتباهات خط دفاعی آلمان می‌توانست به گل دست یابد، اما شتاب‌زدگی بازیکنان اوکراین از یک سو و واکنش‌های عالی دروازه‌‌بان آلمان مانع از آن شد که گل تساوی اوکراین به ثمر برسد. یکی از این حملات نیز در دقیقه ۳۷ روی داد و اگر واکنش آکروباتیک بوآتنگ نبود، توپ در دروازه آلمان جای می‌گرفت.

نیمه نخست این دیدار نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان رسید. اگر بخت بیشتری با زردپوش‌های اوکراین همراه می‌بود، نیمه نخست احتمالا با تساوی یک بر یک خاتمه می‌یافت؛ نتیجه‌ای که با توجه به سهم دو تیم در حملات ناعادلانه نبود.

ملی‌پوشان آلمان كه در دقایق پایانی نیمه نخست زیر فشار اوکراین قرار گرفته بودند، نیمه دوم را با اطمینان و اعتماد به نفس آغاز کردند و با ثبات و انسجام بیشتری در میدان ظاهر شدند. تمرکز تیم آلمان نیز سبب شد که راه نفوذ اوکراین به محوطه جریمه حریف به مراتب دشوارتر شود.

ملی‌پوشان آلمان در نیمه دوم تمرکز و خلاقیت بیشتری از خود به نمایش گذاشتند و اگر چه بارها خطرآفرین شدند، اما نتوانستند حملات خود را به نتیجه برسانند و برای دومین بار دروازه اوکراین را باز کنند.

بازی می‌‌رفت با همین نتیجه یک بر صفر به سود آلمان خاتمه یابد که باستیان شواین ا‌شتایگر، ملی‌پوش باتجربه آلمان لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، توپ را در پی دریافت پاس دقیقی از مسعود اوزیل به تور دروازه اوکراین دوخت و پیروزی تیمش را قطعی ساخت. شواین‌اشتایگر یک دقیقه پیش از زدن این گل تعویض و وارد زمین شده بود. او آخرین گل خود در پیراهن تیم ملی آلمان را پنج سال پیش به ثمر رسانده بود.

شواین‌اشتایگر

کد خبر 336862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha