سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

جوادعزیزی: «انگار دستگاه خود پرداز خراب است، اجازه بدید کارت عابربانک شما را امتحان کنم شاید دستگاه آن را بخواند».

سارق عابربانک‌ها با گفتن این جملات بود که مردان میانسال را فریب داده و پس از گرفتن کارت عابربانک‌ آنها، این کارت را با کارتی مسروقه عوض می‌کرد.

راز سرقت‌های این دزد 50 ساله مدتی قبل و به‌دنبال شکایت‌هایی فاش شد که نشان می‌داد مردی میانسال با فریب مشتریان بانک‌ها، کارت عابربانکشان را به سرقت برده و به حساب آنها دستبرد می‌زد.

یکی از مالباختگان که پیرمردی بازنشسته است در خصوص شکایتش به قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای صادقیه گفت: مدتی قبل برای برداشت پول از حسابم به سراغ یکی از دستگاه‌های خودپرداز در غرب تهران رفتم و منتظر ماندم تا مردی که جلوی من ایستاده بود کارش تمام شود و نوبت من برسد.

وی ادامه داد: در همین هنگام آن مرد که ظاهری آراسته داشت رو به من کرد و گفت: «انگار دستگاه خراب شده و کارت مرا نمی‌خواند، اجازه بدهید کارت شما را امتحان کنیم، شاید آن را خواند.» من هم که تصور نمی‌کردم او قصد سرقت کارت مرا دارد، کارتم را در اختیارش قرار دادم.

شاکی در ادامه گفت: مرد میانسال پس از گرفتن کارت من، آن را در دستگاه گذاشت و خواست رمزم را وارد کنم اما دستگاه پیغام داد که رمز اشتباه است و وقتی دوباره رمز را وارد کردم، دستگاه کارت مرا بلعید.

در همین هنگام مرد میانسال با گفتن این جمله که دستگاه خودپرداز خراب است از من خواست به داخل بانک رفته و کارتم را پس بگیرم.

اما پس از مراجعه به مسئول عابربانک متوجه شدم کارتی را که دستگاه بلعیده بود یک کارت دیگر است که مرد میانسال در یک چشم به هم زدن آن را با کارت من عوض کرده و به این ترتیب کارت مرا به سرقت برده است.

پس از اظهارات این مرد در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد همه این سرقت‌ها با یک شگرد و از مشتریان یک بانک صورت گرفته، گروهی از کارآگاهان اداره 15 پلیس آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سارق عابربانک‌ها آغاز شد.

از آنجا که تعداد شاکیان هر روز در حال افزایش بود کارآگاهان که احتمال می‌دادند، سارق میانسال یک مجرم سابقه‌دار باشد به چهره‌نگاری از او پرداخته و در بررسی سوابق مجرمان حرفه‌ای دریافتند این مرد 3 سال پیش نیز به اتهام سرقت از حساب‌های عابربانک دستگیر و روانه زندان شده بود.

 در آن زمان سارق میانسال با ریختن چسب قطره‌ای در دستگاه‌های خودپرداز کاری می‌کرد که کارت‌های عابر بانک در دستگاه گیر کند و زمانی که صاحبان کارت با این تصور که دستگاه کارت را بلعیده، محل را ترک می‌کردند سارق حرفه‌ای کارت را از دستگاه خارج و نقشه خود را عملی می‌کرد.

پس از به دست آمدن این اطلاعات، مشخصات سارق حرفه‌ای از سوی حراست بانک مورد نظر در اختیار تمامی شعب بانک قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری وی وارد مرحله‌ای تازه شد.

به این ترتیب صبح دوشنبه 30 مهر، زمانی که مرد میانسال به سراغ یکی از دستگاه‌های خودپرداز در میدان محسنی رفته بود تا سرقت جدیدی را رقم بزند از سوی کارمندان بانک شناسایی و دستگیر شد.

این مرد پس از انتقال به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 به بیش از 20 فقره سرقت از مشتریان میانسال و سالخورده عابربانک‌ها اعتراف کرد و گفت: پس از آنکه کارت‌های طعمه‌هایم را با کارت‌های مسروقه و بی‌ارزش عوض می‌کردم دست به سرقت از حساب آنها می‌زدم و در مدتی کوتاه حساب آنها را خالی می‌کردم.

کد خبر 34773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز