همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه امروز جمعه از توقف عملیات خروج تروریست‌ها از شرق حلب خبر داد.

حلب

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام سوری که به نام وی اشاره‌ای نکرد، منتشر كرد که نیروهای دولتی امروز (جمعه) عملیات تخلیه شهروندان و افراد مسلح را به دلیل پایبند نبود گروه‌های مسلح به شرایط توافقنامه متوقف کرده‌اند.

تلویزیون الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد که افراد مسلحی که با مساعدت دولت سوریه قرار بود از شرق حلب خارج شوند قصد داشتند شماری از غیرنظامیان را به عنوان اسیر همراه خود ببرند که این اقدام نقض صریح توافق آتش‌بس است.

توقف عملیات خروج افراد مسلح از بخش شرقی شهر حلب به حومه غربی آن از طریق گذرگاه الراموسه با نظارت هلال احمر سوریه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام می‌شود.

طبق توافق دولت و گروه‌های مسلح، تروریست‌ها تا رسیدن اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها به مناطق فوعه و کفریا در حومه ادلب در حومه جنوب غربی حلب خواهند ماند، اما گروه تروریستی «احرار الشام» تلاش می‌کند مانع رسیدن اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها به این دو منطقه شود.

به گزارش منابع سوری، 9 هزار و 79 نفر از افراد مسلح و خانواده‌های آنها از شب گذشته تا صبح امروز جمعه طی 10 مرحله از طریق گذرگاه الراموسه به غرب حلب منتقل شده‌اند.

این افراد شامل سه هزار و 475 مرد، سه هزار و 137 زن و دو هزار و 359 کودک و 108 مجروح هستند.

کد خبر 355664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha