سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری ایالات متحده سه شنبه چهارم دسامبر در برابر خبرنگاران قرار گرفت تا به انبوه ابهامات آنان درباره موضع آمریکا درقبال برنامه هسته‌ای ایران پاسخ گوید.

 این مصاحبه مطبوعاتی در پی انتشار گزارش ۱۶ آژانس اطلاعاتی آمریکا مبنی بر صلح‌آمیز بودن تلاش‌های ایران، تدارک دیده شده بود.

بوش، در حالی که تا حدودی خسته به‌نظر می‌رسید مجبور شد پرسش‌های تند روزنامه‌نگاران آمریکایی را پاسخ گوید.

خبرنگاری از گزینه نظامی بوش پرسید در گزارش اخیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تصریح شده است ایران برنامه ساخت جنگ افزارهای هسته‌ای خود را 4سال پیش متوقف کرده و این برنامه همچنان متوقف شده باقی مانده است، آیا شما همچنان بر این عقیده هستید که ایران می‌خواهد بمب هسته‌ای بسازد؟ و آیا گزارش جدید منتشر شده سبب می‌شود گزینه نظامی از روی میز خارج شود؟ [نهادهای اطلاعاتی امریکا: ایران درپی بمب اتمی نیست]

 رئیس‌جمهوری آمریکا بدون اینکه به بخش دوم سؤال این خبرنگار درباره گزینه نظامی پاسخ دهد، ادعا کرد: ما می‌دانیم که این برنامه نظامی متوقف شده است.

به‌نظر ما بسیار مهم است که جامعه بین‌المللی به این مسئله واقف شود که اگر ایران تلاش کند به دانشی دست یابد که بتواند از آن در برنامه مخفیانه هسته‌ای استفاده کند، برای جهان خطرناک خواهد بود.

کد خبر 38336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز