گروه سیاسی: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از بررسی گزارش ملاقات اعضای جبهه متحد اصولگرایان با 3 نفر از بزرگان جامعه روحانیت مبارز یعنی محمدرضا مهدوی کنی، محمد یزدی و محمد امامی کاشانی در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز خبر داد.

وی گفت: آنچه که در این گزارش مورد توجه قرار گرفت این  بود که دیگر نگرانی تفرقه در میان اصولگرایان وجود ندارد و این موضوع برطرف شده است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با مهر خاطرنشان کرد: در این گزارش همچنین بر ضرورت ارتباط بیشتر با گروه‌های پیرامونی اصولگرایی و رسیدن به یکپارچگی تاکید و اشاره شده که اگر جبهه متحد اصولگرایان معیارها و اصول را برای انتخاب نامزدها در انتخابات مجلس هشتم کاملا رعایت کند، جامعه روحانیت مبارز از فهرست مورد نظر آنان حمایت خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز، محمدرضا مهدوی کنی برای 5 سال دیگر به عنوان دبیرکل در سمت خود ابقا شد.

مسدود کردن فضای انتخاباتی

وزیر کشور تاکید کرد: نمی‌توان محیط اجتماعی را در فضای انتخاباتی مسدود کرد؛ چرا که افکار عمومی در چنین فضایی نیازمند مباحثه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در اصفهان درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: اگر منظور تبلیغات غیرقانونی باشد درست نیست، اما اگر مباحثه مردم است، نمی‌توان جلو آن را گرفت.

حضور پرشور مردم

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: انتخابات مکانیسم حرفه‌ای اجرایی است نه جهت گیری سیاسی و به همین علت هیچ کس بر دیگری ارجحیت ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا افشار که روز گذشته برای شرکت در گردهمایی منطقه‌ای فرمانداران، مدیران کل سیاسی انتظامی و مجریان انتخابات استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و فارس به شیراز سفرکرده بود، گفت: مسائلی چون تایید‌صلاحیت‌ها مراحل قبل از برگزاری انتخابات است و دست اندرکاران هم سعی و تلاششان را برای برگزاری سالم و پر شور آن فراهم خواهند کرد.

حسن خانلو، سرپرست دفتر انتخابات وزارت کشور نیز در این گردهمایی اظهار داشت: برنامه های لازم برای آموزش دست‌اندرکاران و مجریان برای برگزاری انتخابات رایانه ای پیش بینی شده است و در فراخوان و دوره فشرده شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت .

وزیر کشور هم به پیشنهاد رئیس ستاد انتخابات کشور در حکمی مجید ملکان مدیر کل روابط عمومی وزارت کشور را با حفظ سمت به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

کد خبر 39234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز