جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

از روح‌انگیز شریفیان مجموعه داستان «روزی که هزار بار عاشق شدم» را معرفی کرده‌ایم.

 این بار، سبک دیگری از کارهای خانم شریفیان را در کتابفروشی‌ها می‌بینیم. «بچه چرا نق می‌زنی؟» عنوان کتابی است که در موضوع روان‌شناسی تربیت از این نویسنده منتشر شده است.

 ما در بخش ویژه معرفی کتاب، سعی کرده‌ایم که اگر به سراغ کتاب‌های روان‌شناسی می‌رویم، کتاب‌هایی را درنظر داشته باشیم که با زبان و ادبیات ساده و ملموس، اطلاعاتی را که هر خانواده‌ای باید در زمینه روان‌شناسی و پزشکی داشته باشد، در اختیار خوانندگان بگذاریم؛ این کتاب البته همین ویژگی را دارد. در بسیاری از مواقع، تنوع و پیچیدگی اصطلاحات، مشکلات ترجمه و کمبود واژه‌های مناسب مانع از این می‌شود که کتاب‌هایی مثلا درباره روان‌شناسی تربیتی - که روش‌های جدید و مؤثر و به‌روزی را ارائه می‌دهد - در دسترس افراد غیرمتخصص هم باشد؛ در نتیجه حتی آن دسته از پدر و مادرانی که علاقه‌مند به یافتن روش‌های مناسب تربیتی هستند نیز با مطالبی سنگین و پیچیده رو‌به‌رو می‌شوند و از پیگیری آن صرف‌نظر می‌کنند.

اما نمی‌شود از تربیت غافل شد؛ آن هم در دنیای امروز با این وسعت اطلاعات. پیشرفت‌های تکنولوژیک و اطلاعات چیزی نیست که بشود تاثیرش را بر کودکان و نوجوانان نادیده گرفت! چه کنیم؟ تربیت، کاری پیچیده شده و مادرها و پدرها با بچه‌هایی مواجه‌اند که در دنیایی متفاوت سیر می‌کنند و سؤال‌هایی دارند که اگر به درستی جواب داده نشوند، خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتد.

در این کتاب، می‌آموزیم که از روز تولد فرزند تا آخرین روزهای حساس تربیتی، چطور و چگونه با کودکمان رفتار کنیم. در این کتاب می‌خوانیم؛ اگر بچه یکی یکدانه داریم، اگر بچه‌ای ناسازگار داریم، اگر گاهی به ناچار تنبیه بدنی را بهترین وسیله ادب کردن می‌بینیم، اگر نمی‌توانیم رابطه خوبی با بچه‌ها برقرار کنیم و بفهمیم که باید با بچه‌هایمان چطور رفتار کنیم.

با توجه به اینکه داشتن اطلاعات و تجربیات جدید تربیتی را نمی‌شود نادیده گرفت، ما خواندن این کتاب را توصیه می‌کنیم. «بچه چرا نق می‌زنی؟» را انتشارات مروارید چاپ و منتشر کرده و قیمت آن 3600تومان است.

کد خبر 40551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز