شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

بوستان خواجه‌دهی در ضلع شمال غرب میدان راه‌آهن سال‌هاست جای آنکه محلی برای استراحت و تفریح شهروندان باشد، در قرق کارتن‌خواب‌ها و معتادان بوده است.

فضاي سبز

اهالی و شورایاران بارها در تماس با همشهری محله نبود فضای مناسبی برای تفریح و استراحت اشاره کرده و خواستار پاکسازی این بوستان و بازگرداندن آن به محله شده بودند. حتی کاسبان و فروشگاه‌های مجاور نیز از این وضع به ستوه آمده بودند. «محمدرضا ابوالحسنی» مدیر فروشگاه شهروند طلائیه که فروشگاهش در مجاورت با بوستان قرار دارد در این‌باره می‌گوید: «حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها باعث شده شهروندان رغبتی برای خرید و حضور در فروشگاه نداشته باشند. بعد از پاکسازی پارک امیریه، کاش مسئولان برای بوستان خواجه‌دهی هم چاره‌ای می‌اندیشیدند.»

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با همشهری محله خبر خوشی برای اهالی محله دارد و مـی‌گوید:«آسیب‌های اجتماعی، وجود کارتن‌خواب‌ها، متکدیان، اراذل و اوباش و تخریب‌های حاصل از عملکردشان، هزینه نگهداشت بوستان را بالا برده بود. برای حفظ فضای سبز و ارتقای بوستان، بازگشت شهروندان و استفاده آنها از بوستان، نمایشگاه گل و گیاه در بوستان ایجاد می‌شود. عملیات مقدماتی و بهره‌بردار طرح مشخص شده است و هفته آینده بوستان تبدیل به نمایشگاه گل و گیاه می‌شود.»

مساحت پارک خواجه‌دهی ۲هزار و ۲۰۰‌متر است که علاوه بر عرضه گل و گیاه و گلدان‌های آپارتمانی، نهال، آبنماهای فانتزی، ماهی و... برای سال نو نیز عرضه خواهد شد. «‌کوروش خرد» در ادامه افزود: «برای رفاه شهروندان استراحتگاه موقتی و آلاچیق‌هایی ایجاد می‌شود. با هماهنگی بهره‌بردار امکاناتی فراهم شده تا با توجه به نبود نمایشگاه گل و گیاه در محدوده، عرضه با قیمت مناسب و مناسب تمکن مالی محله صورت گیرد.»

کد خبر 431927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha