مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانورد آلمانی هانس شلگل چهارشنبه 13 فوریه (24 بهمن) پس از این که ظاهرا از یک بیماری بهبود یافت، توانست در دومین راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز شلگل که بیماری که ماهیت آن اعلام نشد، مانع شرکت او در اولین راهپیمایی فضایی در  برای اتصال آزمایشگاه اروپایی کلمبوس به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز دوشنبه شد، در دومین راهپیمایی به همراه رکس والهایم یک محفظه خالی نیتروژن را با یک محفظه پر که شاتل آتلانتیس آن را به همراه آورده بود، تعویض کردند.

شلگل در طول این راهپیمایی تقریبا 7 ساعته برای نصب این محفظه 250 کیلوگرمی هیچ نشانه‌ای از بیماری  نشان نداد. نیتروژن برای ایجاد فشار در لوله‌های سردکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناسا چهارشنبه تصمیم گرفت آتلانتیس را یک روز بیشتر در فضا نگهدارد تا شلگل بتواند کار بیشتری برای ترتیب‌دادن تجربیات در آزمایشگاه کلمبوس انجام دهد.

آزمایشگاه فضایی کلمبوس

به گفته خانم سالی دیویس رئیس مدیر ایستگاه فضایی فعال کردن این آزمایشگاه 1.9 میلیارد دلاری به علت مشکلی در گرفتن فرمان‌های کامپیوتری از مرکز فرماندهی‌اش در مونیخ به کندی انجام گرفت. اما پس از بازآرایی کامپیوترها اکنون آنها به درستی کار می‌کنند.

روز جمعه در سومین و آخرین راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی‌شده، قرار است والهایم و لاو یک تلسکوپ خورشیدی  را نصب خواهند کرد.

طولانی شدن ماموریت آتلانتیس به معنای آن است که شاتل تا روز دوشنبه آینده در ایستگاه فضایی باقی خواهند ماند و چهارشنبه آینده به زمین بازخواهد گشت.

کد خبر 44284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز