همشهری آنلاین: وزیرآموزش و پرورش گفت که امروزه علم و فناوری چنان گسترش می‌یابد که بدون همکاری همه کشورهای اسلامی با یکدیگر، غیرممکن است که به راههای میان بر برای توسعه بیشتر دست یابیم.

به‌گزارش ایرنا، دکتر "علیرضا علی احمدی" چهارشنبه اول اسفند 1386 در "همایش بین‌المللی نقش آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در تحکیم انسجام اسلامی"افزود: وقتی در چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله ایران ، در پی دستیابی به هدف دستیابی به رتبه نخست علمی، فناورانه و تحقیقاتی در منطقه هستیم، این امر برای دیگر کشورهای اسلامی نیز مشترک است و بدون همکاری کشورهای مختلف جهان و به خصوص کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید آغازگر این همکاری‌ها باشیم که این همایش نخستین گام در این زمینه تلقی می‌شود.

به گفته علی احمدی،"می‌توانیم در تربیت نیروی انسانی، معلم و استاد، حفظ ارزش‌های خانواده، آموزه‌های دینی، دستاوردهای علمی و فناورانه یکدیگر و همکاری در مراکز علمی و رشد، اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات و تبادل نظر و سپس تجربه بپردازیم و زمینه پروژه‌های مختلف را در این امور فراهم کنیم."

وی در نخستین روز کاریش به عنوان وزیر آموزش و پرورش از آمادگی وزارت متبوعش برای انتقال تجربیات خود در زمینه‌های تدوین کتب درسی، تربیت معلم، نظام آموزشی، توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی به کشورهای مسلمان خبر داد.

وزیرآموزش و پرورش بااشاره به این که جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد پیشتاز اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی بوده است،افزود: تا کنون در تبادل فکری و تقریب مذاهب تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما با توجه به پیشرفت‌های علمی و ارتباطی در ایران و کشورهای اسلامی،می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتری بین آنها ایجاد شود.

علی احمدی افزود:دستاوردهای علمی و فناوری ایران به‌عنوان کشوری که در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته، می‌تواند در اختیار همه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان این که علاوه بر راهبرد تقریب مذاهب، قادریم در حوزه‌های مختلفی که با فکر و عقلانیت ارتباط دارد، همکاری‌ها را گسترش دهیم، تصریح کرد: امت اسلامی باید بتوانند از مواهب و دستاوردهای یکدیگر بهره برداری کنند.

به گفته علی‌احمدی، "وقتی یک کشوراسلامی بتواند به فناوری و دستاوردهای علمی دست یابد، ثمره دانش بشری و همکاری‌های علمی در سالیان گذشته و بلکه قرن‌ها بوده و سرمایه‌ای است که به جهان بشریت و اسلام تعلق دارد و همه باید دستاوردهای آن را گرامی بداریم. "

وی توضیح داد: وقتی دستاوردی علمی و فناورانه در ایران محقق می‌شود و مسئولان به‌صورت رسمی آن را اعلام می‌کنند، مردم و حتی مسئولان کشورهای مختلف شاد می‌شوند وآن را به صور مختلف انعکاس می‌دهند و این فرصتی است که باید غنیمت شمریم و از مواهب آن برای توسعه کشورهای اسلامی بهره ببریم .

علی احمدی همچینن پیشنهاد داد که دبیرخانه دائمی برای تبادل تجربیات و همکاری در این زمینه‌ها شکل گیرد.

همایش دو روزه بین الملی نقش آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در تحکیم انسجامی اسلامی، به میزبانی وزارت آموزش و پروش و همکاری آیسسکو (سازمان فرهنگی و آموزشی جهان اسلام) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی با شرکت مسوولان شماری از سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی در ایران، اول و دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران اسلامی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 44851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز