جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خطیب نماز جمعه‌ این هفته‌ی تهران با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی گفت: پس از پایان زمان رأی‌گیری دوره‌ی رقابت‌ها تمام و دوره‌ی رفاقت‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این رسمش نیست که با برگزاری یک انتخابات یک کینه‌ی چهار ساله در کشور نهادینه شود و لذا آن کاندیدایی که رأی آورده باید خود را منتخب همه‌ی مردم دانسته و رأی آوردن را بستری برای انتقام‌جویی نداند.

این عضو هیأت رییسه‌ی مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انتقام‌گیری در شأن یک نماینده‌ی جمهوری اسلامی نیست، افزود: از سویی آن‌هایی که خود و یا کاندیدایشان رأی نمی‌آورد قهر نکنند و کنار نروند و بدانند که در کل بازی‌ها از جمله بازی‌های سیاسی تنها یک نفر برنده می‌شود لذا کسی که به مجرد رأی نیاوردن صحنه را ترک کرده و قهر می‌کند معلوم می‌شود که برای خدا به این عرصه قدم نگذاشته بود.

خطیب نماز جمعه این هفته‌ی تهران خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که رأی نمی‌آورند بسیار پسندیده است که به مجرد رأی آوردن رقیب‌شان برای او پیام تبریک بفرستند و طرح و برنامه‌های پیشنهادی خود را به او ارائه کنند چراکه همه‌ی ما سوار یک کشتی هستیم و باید به گونه‌ای عمل کرد که کشتی مقدس نظام جمهوری اسلامی پیوسته عزیز و سربلند باشد.

سید احمد خاتمی حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را در درجه‌ی اول اهمیت عنوان کرد و گفت: این که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایستادن در صف‌های انتخابات برای رأی دادن جهاد است نشان دهنده‌ی اهمیت رأی مردم و مانور قدرت مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی حضور مردم در انتخابات را به مثابه‌ی ناکام گذاشتن توطئه‌ها و بیعت مجدد با آرمان‌های شهدا و امام (ره) دانست و گفت: این حضور هم در عرصه‌ی داخلی و هم بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است.

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران با اشاره به صدور قطعنامه‌ی سوم علیه کشورمان افزود: قطعنامه‌ای که بسیار عجولانه تصویب شد تا در انتخابات تأثیرگذار شود نشان‌دهنده‌ی اهمیت رأی مردم است. دشمنان می‌خواهند مردم پای صندوق‌ها نیایند اما به فضل خداوند عدو شود سبب خیر و به کوری چشم آمریکا و شورای امنیت مردم هفته‌ی آینده پای صندوق‌های رأی غوغا خواهند کرد.

خاتمی با تأکید بر این‌که مردم به کاندیداهایی رأی دهند که پشتوانه‌ی حمایت اسرائیل و آمریکا را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: به اندک افراد بیچاره و بریده از ملت که توان درک ملت را ندارند و 5 نفر و نصفی در کنار هم نشسته‌اند و خود را آدم می‌دانند نصیحت می‌کنیم که به سیل خروشان ملت بپیوندند.

وی افزود: اینان بدانند اگر با ملت همراه نشوند در این سیل غرق می‌شوند.

عضو هیأت رییسه‌ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمان تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: در تبلیغات همه‌ی کاندیداها و حامیان آن‌ها قیامت را در نظر داشته باشند و حرف‌هایی بزنند که توان عملیاتی کردن آن‌ را داشته باشند.

خطیب نماز جمعه‌ این هفته‌ی تهران خطاب به هواداران کاندیداهای انتخاباتی، گفت: جهنمی شدن خیلی سخت است و بدبخت‌تر از جهنمی‌های دیگر جهنمی است که به خاطر دنیای دیگران دین خود را بفروشد.

خاتمی ایام تبلیغات را اوج بازار شعارها توصیف کرد و گفت: کاندیداها شعارهای دهن‌پرکنی که مردم خوششان می‌آید را نزنند و البته به مردم می‌گویم پشت صحنه‌ی این شعارها را هم شناسایی کنند. هرچند که مردم فهیم‌تر از آن هستند که به آن‌ها بگوییم گول شعارها را نخورند اما به هر حال برخی در سبز نشان می‌دهند و بعد می‌گویند نگذاشتند و نشد که این مصداق بارز فریب‌کاری است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به معیارهایی که مقام معظم رهبری برای یک کاندیدای اصلح برشمردند، افزود: رهبر معظم انقلاب ایمان، اخلاص، دینداری، دردمندی، شجاعت و شهامت، نفرت از بیگانگان و برنامه و تلاش در جهت محرومیت‌زدایی را از معیارهای یک کاندیدای اصلح برشمردند که من اینجا یک معیار دیگر به آن اضافه می‌کنم و به مردم می‌گویم که فقط به خود کاندیدا نگاه نکنید و ببینید حامیان یک نامزد انتخاباتی چه کسانی هستند.

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران افزود: قطعا یک کاندیدا مدیون حامیانش است و لذا باید بررسی کرد که در پرونده‌ی حامیان یک نامزد انتخاباتی چیست؛ آیا استکبارستیزی است یا آشتی با استکبار؟ آیا حرکت در خط ولایت فقیه است یا مخالفت با ولایت فقیه؟ لذا باید در انتخاب فرد اصلح به حامیان او هم نگاه کرد.

خاتمی عملکرد صدا و سیما و رسانه‌ها را در رابطه با پوشش اخبار انتخابات خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه رسانه‌های ارزشی ما معیارها و مصادیق بداخلاقی انتخاباتی را به درستی منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران در ادامه‌ی سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در عین‌حال، خاطرنشان کرد: اسلام عزیز از آغاز پیدایش و ظهورش با کینه‌توزی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و شیطنت‌ها مواجه بوده است و البته خواهد بود که این لازمه‌ی حقانیت این مکتب است.

خاتمی با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند نور دین و اسلام را خاموش کنند لذا از این خیزش جان گرفته‌ی اسلام به شدت در هراسند، خاطرنشان کرد: اهانت مطبوعات برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و هلند به ساحت نبی اعظم (ص) و حمایت وزیر احمق کشور آلمان که عنوان کرده همه نشریات اروپایی باید این نوع کاریکاتورها را چاپ کنند نمونه‌ای از این هراس است.

این عضو هیأت رییسه‌ی مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این‌ها فکر می‌کنند با این کارهای بچه‌گانه می‌توانند جلوی نشر سریع اسلام را بگیرند که این یک خیال واهی بیش نیست.

خاتمی با اشاره به اهانت دو سال گذشته کشور دانمارک به ساحت پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: شاهد بودیم در همان مقطع و در همان کشور دانمارک قرآن پرفروش‌ترین کتاب سال شد.

وی خطاب به دشمنان گفت: این برخوردهای نادرست و غیرعقلانی شما تأثیرگذار نخواهد بود و قطعا خروش بی‌امان جهان اسلام شما را وادار به شرمندگی می‌کند.

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران با اظهار تأسف نسبت به قتل عام وحشیانه فلسطینی‌ها در غزه، خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات وحشیانه با هدف سرکوب اسلام در آن منطقه است اما صهیونیست‌ها تردید نکنند که از این کارشان طرفی نمی‌بندند و باید در انتظار انتفاضه‌ی جدیدی باشند که قطعا فلسطینی‌ها روزشان را تبدیل به شام سیاه خواهند کرد.

خاتمی با تأکید بر این‌که مطمئنا خون مظلوم نمی‌خشکد، در عین‌حال خطاب به سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، گفت: شما در کجای این منظومه‌ی زیر پا گذاشتن حقوق بشر ایستاده‌اید؟ شما چه کاره‌اید و برای چه به وجود آمده‌اید که امروز این‌چنین خفقان مرگ گرفته‌اید؟

وی دفاع از حقوق بشر را فلسفه‌ی تشکیل سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت عنوان و خاطرنشان کرد: امروز شما به جای آن‌که در کنار مظلومان قرار بگیرید در کنار ظالمان ایستاده‌اید؟ این غم جانکاهی است و نشان می‌دهد که بشریت باید برای دفاع از حقوق خود به فکر دیگری باشد چراکه امروز سازمان‌های بین‌المللی فلسفه‌ی وجودی خود را به کلی از دست داده‌اند.

این عضو هیأت رییسه‌ی مجلس خبرگان رهبری در عین‌حال با طرح این سوال که دولت‌های اسلامی این وسط چه کاره هستند؟ افزود: به ویژه سوال اینجاست که دولت‌های عربی امروز چرا ساکتند؟ اگر سخن از اسلام است برادران مسلمان شما را دارند می‌کشند و یا اگر سخن از عربیت است که باید به آن‌ها گفت برادران عرب شما را دارند قتل‌عام می‌کنند.

وی خطاب به سران دولت‌های اسلامی، گفت: مطمئن باشید سکوت شما چراغ سبز نشان دادن به جنایتکاران صهیونیستی است.

خاتمی با اشاره به اجلاس سران کشورهای اسلامی در هفته‌ی آینده در عین‌حال اظهار امیدواری کرد که این اجلاس بی‌خاصیت نباشد و در عرصه‌ی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام نیز فعال باشد.

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران خاطرنشان کرد: باید بیانیه‌ی مشترکی صادر شود و کشورهای اسلامی با کشورهایی که به ساحت مقدس پیامبر اهانت کرده و با دولت‌هایشان قطع رابطه‌ی اقتصادی کنند.

خاتمی در عین‌حال افزود: در برابر نسل‌کشی که در فلسطین و در غزه صورت می‌گیرد باید عکس‌العمل نشان داد و در ابتدا با صدور بیانیه‌ای به محکومیت سریع این قضیه پرداخت و به دنبالش در پی اقدام عملی جهت تنبیه این رژیم اشغالی متجاوز باشند.

به گزارش ایسنا، این عضو هیأت رییسه‌ی مجلس خبرگان رهبری در ادامه‌ی سخنان خود در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران سفر محمود احمدی‌نژاد به عراق را یک سفر ستودنی و تحسین‌برانگیز و نشانه‌ی اعتماد به نفس نظام مقدس جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: در حالی که بوش برای سفر به عراق در زیر سایه‌ی 160 هزار نیرو حرکت می‌کند و تا زمانی که هواپیمایش برنخواسته حتی مهماندارها نمی‌دانند مقصد کجاست شاهدیم که زمان سفر رییس جمهور کشورمان به صراحت اعلام شد و ایشان با استقبال رسمی مواجه گردید.

خاتمی در پایان سخنان خود با بیان این‌که رییس جمهور کشورمان با کمال اعتماد به نفس در مصاحبه‌ها شرکت کرده و مواضعش را بیان کرد، افزود: یخی که سال‌ها بین این دو کشور مسلمان و همسایه بود آب شد و این سفر نشان داد که دو کشور ایران و عراق سرنوشت مشترک و همکاری‌های متقابل دارند و البته ناراحتی صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها از این سفر اهمیت آن را به خوبی نشان می‌دهد. 

کد خبر 45922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز