پیاده روها سنگفرش شدند تا هم زیبایی بصری در شهر ایجاد کنند و هم مسیر رفت و آمد عابران پیاده هموار شود. با گذشت سالها از این اقدام مدیریت شهری و صرف بودجه های کلان نه خبری از زیبایی بصری است و نه هموار بودن مسیر عابران پیاده. سنگفرش ها لق می زنند و عابران از قدم زدن روی آنها لذت نمی برند.

پیاده روهای تخریب شده

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: شب گذشته، باران آمده و هوا لطیف شده و زمین هم از قطرات باران خیس. رهگذاران برای رسیدن به مقصد عجله دارند و به سرعت از کنار هم می‌گذرند. پاهایشان روی سنگفرش خیابان ولیعصر(عج)، پیش از ایستگاه قدس که قرار می‌گیرد، آب چون فواره بیرون میزند و لباس‌هایشان کثیف می‌شود. این حکایت عابران با سنگفرش‌های لق خیابان‌ها و معابر است که در فصل پاییز و زمستان به اوج می‌رسد. در اکثر خیابان‌های تهران وضعیت این گونه است. اما منطقه ۶ که قلب پایتخت است و روزانه هزاران نفر با عنوان جمعیت شناور وارد آن می‌شوند، نمود بیشتری دارد و با گلایه مندی شهروندان مواجه است.


«امید ریاحی»، دانشجوی دانشگاه تهران است. او می‌گوید: «سنگفرش‌های خیابان انقلاب تا حدودی خوب است اما به هر حال در گذر زمان دچار فرسایش می‌شوند و نیاز به مرمت و بهسازی دارند. بیشتر سنگفرش‌های خیابان ولیعصر(عج) لق هستند و در برخی از جاها سنگفرش‌ها به طور کامل از جایشان بلند شده اند که حتی احتمال زمین خوردن عابران وجود دارد. مدیران شهری پس از سنگفرش کردن معابر به رسیدگی و مرمت آنها توجه کمتری دارند .بارها مشکل سنگفرش پیاده رو خیابان ولیعصر(عج) را به سامانه ۱۳۷ گزارش داده‌ام اما فایده ای نداشته است.»
«انسیه عیسی وند»، بانوی میانسال ساکن محله یوسف آباد با ابراز نارضایتی از وضعیت پیاده روها می‌گوید: «بیشتر سنگفرش پیاده روها لق می زند و هنگام راه رفتن باید مراقب باشیم تا آب جمع شده زیر سنگفرش‌ها روی لباس‌هایمان نپاشد. در برخی از معابر، بین سنگفرش‌ها چنان فاصله‌ای ایجاد شده که عصای افراد سالمند گیر می‌کند و چندین بار شاهد چنین صحنه‌ای بوده ام. پیاده رو باید برای عابران هموار باشد، اما به نظر پیاده روهای منطقه ۶ برای این کار بهسازی نشده‌اند.»

جمشید رحمانی پناه/ معتمد محله

«جمشید رحمانی پناه»، یکی از معتمدان منطقه ۶ در گفت وگو با خبرنگار همشهری محله و تأیید نامناسب بودن سنگفرش معابر می‌گوید: «وضعیت خیابان‌های ولیعصر(عج) و اسدآبادی و همچنین مسیر پیاده روی بوستان‌ها نامناسب است و شهروندان همواره با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در جلسات متعدد که با حضور مدیران شهری برگزار می‌شود، این مشکل را مطرح کردیم و هر بار با پاسخ نبود بودجه و اعتبار کافی برای نگهداشت مواجه شدیم.»
پیگیر رفع مشکل پیاده روها هستیم
بهسازی و مرمت پیاده روها وظیفه معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه است. از این رو سراغ «مرتضی مطهری»، معاون فنی و عمران شهردار منطقه۶ می‌رویم و موضوع لق بودن سنگفرش پیاده روها و مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند، مطرح می‌کنیم.

مرتضی مطهری/ معاون فنی و عمران شهردار منطقه۶


مطهری در ابتدای صحبت‌هایش ضمن عذرخواهی از شهروندان می‌گوید: «مشکلات مطرح شده وجود دارد و در شهرداری منطقه۶ تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر موارد مطرح شده پیگیری و مشکلات رفع شوند.»
او به اقدامات انجام شده اشاره می‌کند: «خیابان ولیعصر(عج) براساس موقعیت جغرافیایی بین مناطق ۳،۶و۱۱ مشترک است و متریال خاصی در پیاده رو آن استفاده شده است. بنابراین نقاط تخریب شده در هر ۳ منطقه شناسایی و به سازمان زیباسازی ارسال شده است. مسئولان سازمان هم قول دادند در اسرع وقت مشکل پیاده راه این خیابان را رفع کنند.»
معاون فنی و عمران شهردار منطقه۶ در ادامه عنوان می‌کند: «مرمت و بهسازی پیاده رو معابر در دستور کار قرار گرفته و عملیات عمرانی مرمت و پیاده راه سازی در میدان سلماس و خیابانهای پیروزه و الوند آغاز شده است.»
به گفته او پیاده راه سازی و مرمت در خیابانهای اسدآبادی، فتحی شقاقی، فراهانی پور، مطهری و بلوار کشاورز در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه قرار دارد.
مطهری در پایان با تاکید بر مشارکت شهروندان می‌گوید: «مشارکت شهروندان موجب می شود کارها بهتر انجام شوند. بنابراین از مردم درخواست می‌کنم در صورت مشاهده مشکلات عمرانی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.»
 

کد خبر 474117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha