دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

فرماندار پارسیان گفت: با اقدام جهادی و تلاش شبانه‌روزی، نمی‌گذاریم ملخ‌های صحرایی آسیبی به مردم و به‌ویژه کشاورزان این شهرستان وارد کنند و زمینگیرشان می‌کنیم.

ملخ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی رضاپور در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان افزود: مدیریت جهاد کشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به باغ‌ها و مزرعه‌های کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به برخی از مزرعه‌های بخش مرکزی پارسیان، استان هرمزگان اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندرلنگه خریداری‌شده و روزانه ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سم‌پاشی خواهد شد.

فرماندار پارسیان اظهار داشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید بر اساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت و پشت سر بگذاریم.

‌رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در جهت رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی گفت: مهم‌ترین مؤلفه مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است.  

فرماندار پارسیان بیان کرد: داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم‌پاشی در جهت سریع‌تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.

رضاپور تأکید کرد: ادارات متولی امر نسبت به اطلاع‌رسانی جهت آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای آن و همچنین روش‌های مقابله و پیشگیری اقدام نمایند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع‌شده است.

کد خبر 486394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha