دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دردیدار وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران با مقامات ونزوئلا بر ضرورت گسترش همکاریهای مختلف به ویژه در بخش های اقتصادی،صنعتی و تجاری تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن،وزیر صنایع و معادن کشورمان که در صدرهیاتی بلند پایه به ونزوئلا سفر کرده است عصر روز یکشنبه اول اردیبهشت 1387 با استقبال وزیر امور خارجه  وشماری از مقامات و مسئولان وزارتخانه های این کشور و همچنین سفیر کشورمان وارد کاراکاس پایتخت این کشور شد.

در دیدار علی اکبرمحرابیان با نیکلاس مادورو، وزیر امور خارجه ونزوئلا؛ دو طرف با اشاره به  اراده رهبران و مسئولان دو کشور برای گسترش همکاری ها ، ضمن بر شماری همکاریهای اقتصادی ، صنعتی و تجاری خواستار تلاش بیشتر دوطرف بر گسترش این همکاری ها شدند.

در این دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به تلاش مهندسان،متخصصان و صاحبان صنایع ایرانی  در تاسیس کارخانه های صنعتی در این کشور گفت: کشورش خواستار توسعه است و در این زمینه تلاش دارد تا از تجربیات کشور دوست و برادر ایران به ویژه در بخش علمی و  خدمات فنی و مهندسی استفاده کند.

علی اکبر محرابیان نیز در این دیدار با برشماری ویژگیها و توانمندیهای صنعتگران و متخصصان و همچنین صاحبان صنایع ایرانی تاکید کرد ، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا همه تجربیات و توانمندیهای خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

همچنین وزیر صنایع و معادن کشورمان در دیدار و گفتگو با صاحبان صنایع و تجار ایرانی در این کشور بر ضرورت هماهنگی میان همه دستگاهها به منظور حضور فعالتر بخش خصوصی درونزوئلا تاکید کرد و گفت:بخش خصوصی نقش مهم و ویژه ای در اجرای مصوبات کمیسیون مشترک خواهند داشت.

وزیر صنایع و معادن کشورمان از ویژگی ای پنجمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا را چگونگی اجرای طرح محور توسعه " آبپوره –اورینوکو"  که با درخواست دولت این کشور ارایه شده است اعلام کرد وبا اشاره به استقبال گسترده آقای هوگو چاوز از این طرح که به وسیله متخصصان کشورمان تهیه شده است افزود: همه تلاش بر این است که این طرح  بزرگ و مهم که می تواند ونزوئلا را به یک کشورمهم صنعتی در منطقه آمریکای لاتین تبدیل کند ، هرچه سریعتر اسناد آن امضا ،اجرا و عملیاتی شود.

علی اکبر محرابیان گفت:این سند نقطه عطفی در تاریخ توسعه صنعتی  و اقتصادی  این کشور می باشد و یکی از مهمترین قراردادهای است که جمهوری اسلامی ایران در بخش  خارجی و بین المللی  اجرا می کند.

محرابیان نقش شرکتها و کارخانه جات ایرا نی را در اجرای سریع توافقنامه های دوطرف بسیار مناسب دانست و تاکید کرد : اکنون با توجه به تعهدات صاحبان صنایع و کارخانجات ایرانی خوشبختانه اکثر این تعهدات به پایان رسیده ودر اسرع وقت به طرف ونزئلایی تحویل  شده است.

کد خبر 49478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز