سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه بورس: شرکت‌های کارگزاری مفید و حافظ با پیشی گرفتن از کارگزاران بانکی بیشترین حجم معاملات فروردین‌ماه را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار همشهری، براساس آخرین گزارش اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار، کارگزاری مفید توانسته است با در دست گرفتن 4/23 درصد از معاملات خرد و بلوک، عنوان فعال‌ترین کارگزار بورس را در فروردین‌ماه از آن خود کند.

تعداد دفعات معاملاتی کارگزاری مفید نشان می‌دهد این شرکت بیشتر تمرکز خود را در فروردین‌ماه به معاملات خرد اختصاص داده است. پس از کارگزاری مفید شرکت‌کارگزاری حافظ با در اختیار گرفتن 5/7 درصد از معاملات خرد وبلوک بازار در رتبه دوم جای گرفته است.

با احتساب دادوستد معاملات عمده و کارگری شرکت کارگزاری حافظ با در دست گرفتن 2/21 درصد از ارزش کل بازار در رده اول جای می‌گیرد.

مبادلات شرکت کارگزاری مفید در 5هزار و 659دفعه و شرکت کارگزاری حافظ در یک هزار و 584 دفعه معاملاتی انجام شده است.

این 2 شرکت با پشت سرگذاشتن کارگزاران بانکی توانستند رتبه‌های نخست بورس را از آن خود کنند به طوری که پس از این 2کارگزار، شرکت‌های کارگزاری بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک ملی، بانک سپه و بانک پاسارگاد به ترتیب در رده‌های سوم تا هفتم جای گرفتند.

این شرکت‌ها نیز به ترتیب 8/3، 5/3، 2/3، 7/2 و 2/2 درصد از کل مبادلات خرد و بلوک بورس تهران انجام داده‌اند. همچنین شرکت‌های کارگزاری کیمیا سهم و کارگزاری رضوی نیز با احتساب مبادلات کارگری و عمده 6/17 و 8/19 درصد از ارزش کل مبادلات بورس را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 49597

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز