چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل با تاکید بر ضرورت برخی اصلاحات در قرارداد خط لوله صلح برای تامین منافع ملی کشور، بر اجرای 3 جانبه این قرارداد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارما حسین نقره‌کار شیرازی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: مذاکرات خط لوله صلح از ابتدا 3 جانبه بوده و ما همواره علاقه‌مند به امضای3 جانبه آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات و توافق‌های کشورمان با پاکستان در زمان کناره‌گیری هند از مذاکرات، گفت: در مذاکرات اخیر، هند و پاکستان در مورد مسائل مهم توافق کرده‌اند و قرار است مذاکرات3جانبه نهایی به‌زودی در تهران برگزار شود.

معاون بین‌الملل وزیرنفت با اشاره به تحولات قیمت گاز تاکید کرد: همه توافق‌های انجام شده محترم است اما برخی اصلاحات در این توافق‌ها باید انجام شود.

توتال و شل جدی عمل کردند

این مقام وزارت نفت گفت: شل و توتال پس از انتشار خبرهایی در مورد مهلت تعیین‌شده برای اعلام نظر در مورد طرح‌های مراحل11، ۱۳و 14کار خود را به‌صورت جدی دنبال کردند. وی افزود: در توسعه میدان آزادگان این مسئله را نشان دادیم که دارای عزم و اراده جدی هستیم و با همه شرکت‌ها جدی عمل خواهیم کرد.

همکاری با روسیه

معاون وزیر نفت درخصوص همکاری ایران با روسیه در زمینه نفت و گاز گفت: یکی از مسئولان زیرمجموعه شرکت گس پروم روسیه به نام گس پروم نفت، به ایران آمد و درخصوص فعالیت‌های نفتی مذاکراتی با وزارت نفت انجام داد.

در این مذاکرات به نقاط مشترکی رسیدیم و در سفر رئیس هیأت‌مدیره گس پروم نیز موافقتنامه اولیه بین طرفین امضا شد.  در این موافقتنامه چارچوب همکاری بین ایران و روسیه به‌صورت جزئی‌تر بحث شد. 

نقره‌کار شیرازی با اشاره به اینکه منتظر هیات بزرگ دیگری از طرف شرکت گس پروم روسیه هستیم، افزود:اگر در زمینه بالادستی نفت به قراردادهای مشخصی با این شرکت برسیم، می‌توانیم در مراحل بعدی این همکاری را به بخش‌های پایین‌دستی و میان‌دستی نیز گسترش دهیم.

کد خبر 50503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز