پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: محیط‌بان آسیب‌دیده این استان تحت پوشش بیمه‌ای و حمایت مالی و قضایی مناسب قرار می‌گیرد.

امین هادی پور محیط بان

محمدجواد اشرفی پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص سید امین هادی‌پور، محیط‌بان خوزستانی حادثه‌دیده اظهار داشت: در سال گذشته قوانین خوبی تصویب شد که محیط‌بانان چنانچه حین عملیات دچار سانحه شوند مانند ماموران نیروی انتظامی از مزایا و امتیازات استفاده کنند.

اشرفی افزود: همچنین پوشش‌های بیمه‌ای خوبی برای محیط بانان ترتیب داده شده است که در صورت وقوع حادثه از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند و برای درمان هیچ گونه هزینه‌ای متحمل نشوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز ماموران محیط‌بان در استان و سراسر کشور مورد حمله قرار گرفتند و منجر به نقص عضو و حتی فوت ماموران شده است که امیدواریم برخی قوانین مصوب شده در این زمینه به مرحله اجرا درآیند و حمایت بیشتری از محیطبانان صورت گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به این‌که افراد متخلف در همه جای استان وجود دارند و همه ماموران محیط‌بان در خطر مواجهه با این متخلفان هستند، بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم پوشش‌های حمایتی مناسبی برای این محیطبانان درنظر بگیرند.

اشرفی گفت: این محیط‌بان که متاسفانه در درگیری با متخلفان آسیب دید و منجر به نقص عضو وی شد، همکاری خود را با حفاظت محیط‌زیست ادامه خواهد داد اما در سمت اجرایی قادر به کار نخواهد بود و در سمت ستادی ادامه کار می‌دهد.

سید امین هادی‌پور، محیطبان گتوندی ۲۶ فروردین ماه  در کیوسک محیط‌بانی مورد هجوم افراد متخلف قرار گرفت که در درگیری با این متخلفان آسیب دید و پس از یک ماه درمان و بستری پای راست خود را از دست داد. 

کد خبر 511651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha