دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کشتی متخلف ترال در چابهار توقیف و بر اساس حکم صادره به مدت ۳۰ روز از فعالیت صید و صیادی محروم شد.

کشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شهلی‌بر افزود: در همین راستا اداره ضوابط و معیارهای صید فراساحلی اداره کل شیلات استان که مسئولیت رصد شبانه روزی کشتی‌های صید صنعتی حاضر در منطقه را از طریق سامانه پایش بر خط VMS برعهده دارد، تخلف صیادی شناور صید صنعتی کشتی فردوس سه و ناخدای آن را رصد و گزارش کردند.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی استان و محرز شدن تخلف شناور مذکور به علت خاموش کردن سامانه آنلاین و صید در خارج از محدوده صیدگاه تعیین شده، طبق ماده ۴۷ آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از منابع آبزی به مدت ۳۰ روز از فعالیت صید و صیادی محروم شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: حکم صادره با ابلاغ به مالک شناور و ناخدای آن اجرا و در صورت تکرار تخلف در زمان بعد از محرومیت، پرونده وی به مقام محترم قضایی ارجاع تا طبق قانون با متخلف برخورد شود.

شهلی‌بر بیان کرد: با وجودی که صید صنعتی از نظر ارز آوری نیاز جامعه است اما نباید از صید سنتی و صیادان سیستان و بلوچستان غافل شویم و تمام تلاشمان باید رونق کسب و کار و معیشت صیادان استان باشد.

وی ادامه داد: صیدگاه شناورهای صید صنعتی بالاتر از هشت مایل، از خط مبدا از ساحل و در صورت هر گونه تجاوز شناورهای صید صنعتی به پایین‌تر از هشت مایل تخلف است. اداره فرا ساحل اداره‌ کل شیلات سیستان وبلوچستان بصورت شبانه روزی و آنلاین شناورهای صید صنعتی را رصد می‌کند.

کد خبر 528374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha