سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

دومین نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخت و به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

شهید سلامت سعید عباسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در استان خوزستان سه‌شنبه ۳۱ تیر گفت: سعید عباسی از کارکنان اتاق عمل بیمارستان بزرگ دزفول بود که بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داد. پیش از این دکتر محمود ایزدپناه، پزشک متخصص کودکان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بود. آمار فوتی‌های دزفول نسبت به کل مبتلایان حدود سه درصد و میانگین کشوری پنج درصد است.

شاپور مسعودی‌فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: ۱۶ پزشک دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که برخی تحت درمان هستند و تعدادی نیز بهبود یافته‌اند. هشت پزشک دیگر نیز به علت برخی شرایط مانند بارداری شرایط خدمت‌دهی ندارند یعنی در عمل امکان خدمت دهی ۲۶ پزشک این دانشگاه فراهم نیست. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۱ درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ۲۵ درصد تحت درمان هستند و حدود سه درصد فوت کرده‌اند.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد و در وضعیت قرمز به سر می‌برد. بر اساس آخرین آمار ستاد کرونای شهرستان دزفول تاکنون افزون بر ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و افزون بر ۲۴۰ نفر به علت این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 533035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha