کارشناس هواشناسی با اشاره به تشدید بارش‌ها در کل کشور گفت: امروز در تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی - باران - آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی به کشور در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان و کرمانشاه شاهد بارش برف خواهیم بود اضافه کرد: همچنین در استان‌های لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی، شمال غرب چهارمحال بختیاری هم شاهد بارش باران خواهیم بود.

او ادامه داد: در استان‌های قزوین ،البرز و تهران بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: از امروز فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر استان‌های کرمان، کردستان، گیلان، کرمانشاه، لرستان در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، سمنان، گلستان و اصفهان بارش باران خواهیم داشت.

او تصریح کرد: برای روز یکشنبه عمده فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، شرق و شمال شرق، نواحی مرکزی، جنوب غرب  کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس است.

ضیائیان بیان کرد: شدت بارش در روز یکشنبه در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، جنوب اصفهان و غرب یزد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در استان گیلان و مازندران شاهد بارش باران خواهیم بود و در استان گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: دریای خزر تا یکشنبه و شمال خلیج فارس در روز شنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران روز شنبه ابری همراه با مه رقیق و بارش باران است. برای امشب در برخی ساعات بارش باران و احتمال بارش برف در ارتفاعات هم پیش‌بینی شده است.

کد خبر 566533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha