رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس اعلام کرد ۳۵ واحد غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان و امور پزشکی در این شهرستان شناسایی و با حکم قضایی پلمب شد.

پلمب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا ترابی اظهار کرد: این واحدها شامل ۲۰ واحد مداخله در امر دندانپزشکی، ۳ واحد لابراتوار دندانپزشکی، یک واحد ارائه کننده خدمات عینک، یک  واحد ارائه دهنده خدمات پوست و زیبایی و مابقی در زمینه لیزر درمانی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه این واحدها بدون مجوز از وزارت بهداشت و درمان در امور پزشکی مداخله می‌کردند، اظهار کرد: اموال این واحدها با حکم دادستانی فردیس توقیف شد ضمن آنکه جریمه نقدی و حبس ۳ ماه تا ۲ سال در انتظار عوامل اصلی و دست‌اندرکاران آنهاست.

ترابی گفت: متاسفانه برخی از مردم به تصور پایین بودن نرخ تعرفه خدمات واحدهای غیر مجاز و ناآگاهی و سوء استفاده این افراد از عناوین حرفه دندانپزشکی و پوست و زیبایی به چنین مکان‌هایی مراجعه می‌کنند که با مخاطراتی برای سلامت آنان همراه شده است.

وی بیان کرد: استفاده از لیزر برای زیبایی پوست فقط تکنیک نیست، بلکه  نیاز به اطلاعات در زمینه بیماری‌های پوستی دارد که متاسفانه در واحدهای غیر مجاز به علت نبود متخصص پوست و زیبایی مشکلاتی برای خدمات گیرندگان به وجود آمده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس در استان البرز افزود: در ماده یک قانون مقررات پزشکی و دارویی ایجاد هرنوع موسسه پزشکی و درمانی نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت است که در صورت عدم اخذ مجوز و انجام فعالیت در حیطه امور پزشکی جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های لیزر و سولاریوم آرایشگاه‌ها غیرقانونی و ممنوع است گفت: مردم  برای دریافت خدمات لیزر باید به مطب پزشکان و مراکز تخصصی پوست مراجعه کنند.

کد خبر 571076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha