یک شرکت فرانسوی با ۲۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از زباله‌های تبریز برق تولید می‌کند.

زباله‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت در مدت سه سال با ساخت نیروگاه انرژی برق و به روش B.O.T، زباله ها را امحا و ۳۲ مگاوات ساعت برق تبریز تولید می‌کند که ۲۲ مگا وات آن صرف مصرف داخلی و ۱۹مگا وات آن به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

همچنین ۲۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری طرح را نیز شرکت فرانسوی پرداخت می‌کند، این طرح در ۶ ماه پس از تائید در شورای اسلامی کلانشهر تبریز اجرا شده و پس از سه سال به پایان می رسد البته ۲۰درصد از سود خالص حاصل از درآمد این نیروگاه به شهرداری پرداخت و برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.  

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این باره گفت: روزانه یکهزار و ۵۰ تن زباله در تبریز تولید می‌شود که ۴۷.۵ درصد آن خشک و ۵۲.۵ درصد آن تر است که با ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه(نمک پاشی هم جزو این هزینه‌هاست) به ۲ نخاله گاه موجود کلانشهر انتقال می‌یابد.  

علیرضا اصغری یادآور شد: با تولید انرژی از زباله‌های تبریز از آلایندگی محیط زیست، آب، خاک و هوا جلوگیری شده و مانع تولید شیرابه می شود از طرفی هزینه دفن زباله نیز به صفر می رسد. دودکش‌های نیروگاه یاد شده در تبریز مطابق با استانداردهای بالای اروپا و جهان بوده و سلامت مردم کلانشهر تبریز را تهدید نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند تبریز بر روی ریل توسعه حرکت می‌کند، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طرح‌های مدیریت پسماند تبریز در حال انجام است که در کشور بی‌نظیر است، ساخت سلول شماره ۲، سه، چهار و پنج، دفع پسماندهای شهری، ارتقا و توسعه طرح شیرابه و تصفیه خانه تبریز، ساخت مرکز دفن پسماندهای عادی شده بیمارستانی و جنگل کاری ۵۰۰ هکتاری منطقه که به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دست اقدام است.

کد خبر 587527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha