روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که به درخواست مدیر عامل بانک تجارت عراق در محل بانک مرکزی برگزار شد، در خصوص منابع جمهوری اسلامی ایران در عراق و راهکارهای نقل و انتقال آنها گفت‌وگو کرد.

دیدار همتی و رییس بانک تجارت عراق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در  دیدار رئیس کل بانک مرکزی  و مدیر عامل بانک تجارت عراق، «عبدالناصر همتی» بر لزوم استفاده هرچه سریع‌تر از این منابع تأکید کرد. همچنین در این جلسه اقدامات لازم برای انتقال و استفاده از منابع یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیرعامل بانک تجارت عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پرداخت هایی اخیراً از محل منابع ایران در عراق انجام شده است، عنوان کرد که روند استفاده از منابع یاد شده از این پس تسریع خواهد شد و تلاش می‌شود تا کانال‌ها و روش‌های مختلفی که مورد تأیید طرف ایرانی است به منظور استفاده از این منابع عملیاتی شوند.

به گزارش همشهری‌آنلاین مقامات کشور پیش از این نیز با عراق در خصوص آزادسازی منابع مالی ایران در این کشور رایزنی کرده‌اند. مهر ماه امسال همتی با اشاره به مثبت‌بودن رایزنی‌هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزادکردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده‌ایم.

مظفر علیخانی، معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران نیز آبان امسال در نشست تشکل‌های بخش خصوصی با هیات رئیسه اتاق ایران گفت: دولت ایران ۸ میلیارد دلار نزد بانک مرکزی عراق به امانت دارد.

گفتنی است پس از دیدار با سفرای کره جنوبی و ژاپن، عراق سومین کشوری است که رئیس کل بانک مرکزی طی یک هفته اخیر در مورد آزادسازی منابع ایرانی، با نماینده آنها مذاکره کرده است.

کد خبر 587585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha