شهردار تهران از فاز نخست سامانه جامع هوشمند نقشه گردشگری تهران رونمایی کرد . این سامانه با هدف خدمات دهی به گردشگران راه اندازی شده است.

رونمایی از سامانه گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی در آیین رونمایی از فاز نخست سامانه جامع نقشه گردشگری تهران بر نقش تسهیلگر این سامانه برای گردشگران تاکید کرد و گفت: این سامانه باید طوری باشد که یک گردشگر وقتی به تهران آمد بتواند با استفاده از آن، هم نقاط مختلف تفریحی ، فرهنگی و قدیمی تهران را بیابد و هم بتواند خدماتی مانند خرید بلیط و رزرواسیون را انجام دهد.

حناچی افزود: این سامانه با معرفی مراکز فروشگاهی معتبر می تواند حتی به خرید کالاهای فرهنگی گردشگر نیز کمک کند.

او پیشنهاد داد که در این سامانه قسمتی طراحی شود که گذشته و حال نقاط مختلف تهران را از یک زاویه نشان دهد؛ مثلا گذشته و امروز ارگ ، تا بتوان وضعیت را مقایسه کرد.

او همچنین بر ارائه مطالب و اطلاعات به زبان های انگلیسی و عربی تاکید کرد.

در این مراسم مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز گزارشی از روند طراحی و راه اندازی این سامانه ارائه کرد و گفت: تلاش کردیم این سامانه در 235 مین سالگرد پایتخت شدن تهران رونمایی شود.

او تاکید کرد که این سامانه در گام های بعد به زبان های انگلیسی، عربی و چینی مطالب خود را عرضه خواهد کرد. او گفت: در این سامانه می توان به صورت مجازی به مراکز موزه ای و قدیمی تهران مثل کاخ گلستان سفر کرد، با دوربین در آن سیاحت کرد در حالی که به صورت صوتی و تصویری توضیحات لازم هم به مخاطب ارائه می شود.

وزیت تهران با ویزیت

  •  گردشگری تهران در بهار 1400 با «وی زی تهران»

بر اساس گزارش همشهری آنلان، سامانه جامع گردشگری تهران «ویزیت تهران» نام دارد که با هدف معرفی اماکن گردشگری تهران به عنوان مقصد گردشگری به بهره برداری  رسیده است. رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در این سامانه بیش از 6هزار مکان گردشگری، خدماتی و رفاهی معرفی شده است، گفت: «این سامانه سه فاز با معرفی بیش از شش هزار نقطه مکانی در تهران دارد که فاز نخست در اسفند سال 1399 با هزار و 300 نقطه مکانی راه اندازی  شد.» مهرشاد کاظمی افزود: «سامانه ویزیت تهران با رویکرد اصلی ارائه اطلاعات از جاذبه های گردشگری تهران و دسترسی آسان گردشگران به جاذبه های گردشگری تهران با ارائه اطلاعات خدمات تکمیلی در راستای این حوزه در نوروز 1400 در اختیار عموم قرار می گیرد.» او درباره بخش های مختلف این سامانه و مراجعه گردشگران گفت: «معرفی اماکن فرهنگی، هنری، تاریخی، طبیعی، مذهبی، مراکز خرید، بهداشتی و درمانی، ورزشی، نگارخانه، سینما، موزه‌ها، خانه‌های قدیمی، بازار، رستوران، سفره‌خانه، معرفی محله‌ها (قصه محله، مشاهیر محله، تاریخچه محله، مسیرهای گردشگری، اطلاعات مسیر حمل و نقل عمومی، مسیریابی)، تهیه بلیت و رزرو (موزه، سینما، نگارخانه و هتل) بخش فرهنگ سنتی (با حدود 100 عکس قدیمی به آداب و رسوم مردم تهران، بازی مردم تهران، ایام نوروز، شب یلدا، ماه رمضان)، بخش آموزش و پژوهش،(پایان نامه، کتاب و مقالات در حوزه گردشگری، 24 نشریه گردشگری) و بخش مشارکت گردشگران (ارسال مطالب، عکس و فیلم) از جمله بخش های مهم این سامانه است که گردشگران می توانند به سامانه ویزیت تهران مراجعه کنند و ایام تعطیل نوروزی خوبی را سپری کنند.» کاظمی در ادامه به سایر برنامه های گردشگری نوروزی اشاره کرد و گفت: «برگزاری تور میدانی برای 400 خانواده کم بضاعت، برپایی مسابقه کوچه به کوچه برای شهروندان تهرانی، رونمایی از کتاب کاریکاتور درباره تهران، انتشار دو ویژه نامه مکتوب با معرفی جاذبه های گردشگری ری و شمیران، راه اندازی تور مجازی کاخ گلستان، موزه آبگینه و تپه های عباس آباد در سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران از برنامه های اجرایی در نوروز 1400 است.»

کد خبر 591412

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha