یکی از این خوراک‌های خوشمزه سوپ بروکلی با شیر است که یک غذای رژیمی محسوب می‌شود و به خاطر مواد آن ‌تامین‌کننده آب مورد نیاز بدن در طول روزه‌داری است. در ادامه با طرز تهیه این سوپ آشنا می‌شوید.

سوپ كلم بروكلي با شير - آشپزی - تغذیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کلم بروکلی حاوی ۸۹ درصد آب است. علاوه بر شیر، ‌آب مرغ و کلا حالت آبکی سوپ، ‌تامین‌کننده آب مورد نیاز بدن در طول روزه‌داری هستند. فیبر فراوان این سوپ که ناشی از وجود نخودفرنگی،‌ دو نوع کلم، ‌فلفل دلمه‌ای و هویج است مانع ابتلا به یبوست در زمان روزه‌داری می‌شوند.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

کلم بروکلی: یک شاخه

سیب‌زمینی: پنج عدد

پیاز: یک عدد

هویج: دو عدد

نخودفرنگی: یک فنجان

فلفل دلمه‌ای: یک عدد

گل کلم: ۱۰۰ گرم

شیر: یک لیوان

آب مرغ یا گوشت: یک لیوان

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با شیر

کلم بروکلی و گل کلم را داخل آب نمک یک درصد خیس کنید و سپس خوب بشویید. در همین فاصله سیب‌زمینی و هویج را بشویید و هر دو را بخارپز کنید. یک عدد سیب‌زمینی را خام نگه دارید. پیاز را خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و سپس هسته‌های داخل آن را جدا کنید.

همه مواد شسته شده و آماده شده اعم از گل‌کلم، ‌کلم بروکلی (‌به‌جز پنج تکه درسته کلم بروکلی)‌، ‌نخودفرنگی، ‌هویج، سیب‌زمینی (‌به‌جز یک عدد)‌، پیاز و فلفل دلمه‌ای را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

این مواد را همراه با دو لیوان آب، نمک و فلفل‌ داخل قابلمه بریزید تا بپزد. بعد از اینکه کمی از غذا چشیدید و دیدید همه مواد پخته است، ‌به آن یک لیوان آب مرغ یا گوشت اضافه کنید.

زیر شعله را کم کنید تا مواد با آب گوشت یا مرغ جا بیفتد. نیم‌ساعت مانده به سرو سوپ، شیر را همراه با تکه‌های خرد نشده کلم بروکلی و سیب‌زمینی خام خرد شده را به سوپ اضافه کنید. شعله را کم کنید تا سوپ کاملا جا بیفتد.

کد خبر 595739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha