مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) روز سه‌شنبه اعلام کرد افراد کاملا واکسینه‌شده می‌توانند برخی فعالیت‌ها در فضای آزاد مانند پیاده‌روی و راه‌پیمایی را بدون ماسک زدن انجام دهند، اما باید به ماسک زدن در فضاهای عمومی در صورت لزوم ادامه دهند.

covid

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رویترز این توصیه‌های روزآمدشده بهداشتی در حالی در آمریکا اعلام می‌شود که دست‌کم نیمی از همه بزرگسالان در آمریکا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

CDC اعلام کرد: «انتشار این دستورالعمل جدید گام اول به سوی کمک کردن به آمریکاییان کاملا واکسینه‌شده به بازگشت به فعالیت‌هایی است که به علت پاندمی انجام‌شان را متوقف کرده بودند، بدون اینکه نگران خطر بالقوه انتقال ویروس به دیگران باشند.»

کارشناسان ماسک زدن را یکی از موثرترین راه‌ها برای کنترل کردن سرایت ویروس می‌دانند. با توجه به اینکه اغلب موارد سرایت کرونا در فضاهای بسته رخ می‌دهد و در حالی که درصد واکسیناسیون در آمریکا در حال افزایش است، لزوم ادامه دادن به ماسک زدن در فضاهای باز در هفته‌های اخیر به موضوعی مورد بحث تبدیل شده است.

در حالی که شمار افرادی که دست‌کم یک دوز واکسن کرونا (فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون)‌ دریافت کرده‌اند، در حال حاضر در آمریکا از ۱۴۰ میلیون نفر گذشته است، شمار موارد جدید کووید-۱۹ در این کشور در هفته گذشه ۱۶ درصد کاهش یافته است.

این میزان بیشترین کاهش در شمار موارد جدید عفونت در آمریکا از ماه فوریه (اسفند) ‌است.

CDC همچنین اعلام کرد آمریکاییان کاملا واکسینه شده می‌توانند به همراه دوستان‌شان از خانواده‌های گوناگون در فضاهای باز در رستوران‌ها غذا بخورد و در گردهمایی‌های کوچک در فضای باز که در آنها مخلوطی از افراد کاملا واکسینه‌شده و واکسینه‌نشده حضور دارند، شرکت کنند.

CDC همچنان توصیه می‌کند افراد در گردهمایی بزرگ در فضاهای باز مانند رژه‌ها یا رویدادهای ورزشی و در فضاهای دربسته‌ای مانند آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، سینماها و عبادتگاه‌ها ماسک بزنند.

این سازمان فعالیت‌ها را بر اساس میزان خطرشان برای افراد واکسینه‌نشده  به سه دسته «قرمز»، «زرد» و «سبز» تقسیم کرده است.

بر اساس این دستورالعمل افراد واکسینه‌نشده می‌توانند بدون ماسک با همراه اعضای خانواده‌شان پیاده‌روی کنند یا بدوند و در گردهمایی‌های کوچک در فضای باز با بستگان و دوستان کاملا واکسینه‌شده حاضر شوند.

هنوز داده‌ها درباره اینکه افراد واکسینه‌شده می‌توانند عفونت را به دیگرانی که واکسن نزده‌اند، منتقل کنند یا نه محدود است و CDC هشدار داد افراد باید پیش از بیرون رفتن بدون ماسک زدن خطر احتمالی برای دوستان و بستگان‌شان را ارزیابی کنند.

کد خبر 597811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha