مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نرخ‌های جدید معاینه فنی خودروها را اعلام کرد.

مهندس وحید نوروزی شنبه (2 شهریور) در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه نرخ معاینه فنی خودروها حدود 9 سال ثابت بوده است، افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ جدید معاینه فنی خودروها برای خودروهای سواری و وانت 8 هزار و 500 تومان، خوروهای سنگین 9 هزار و 800 تومان و موتورسیکلت‌ها 2 هزار و 800 تومان اعمال می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این خودروها به هر دلیلی مردود شوند، حداکثر تا یکماه فرصت دارند تا نسبت به رفع عیب اقدام کنند که پس از آن صرفا همان عیب مجددا مورد معاینه فنی قرار می‌گیرد که نرخ معاینه فنی مجدد برای سواری و وانت 2 هزار تومان، خودروهای سنگین 2 هزار و 500 تومان و موتورسیکلت‌ها یکهزار و 500 تومان تعیین شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تاکید بر اینکه نرخ معاینه فنی تاکسی‌ها تغییر نکرده است، افزود: بر اساس مصوبه هیئت مدیره ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نرخ معاینه فنی خودروها یکهزار و 200 تومان تعین شده است و مابقی مبلغ معاینه فنی تاکسی‌ها از سوی شهرداری تهران به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه 80 درصد تصادفات در مردادماه مربوط به فرسودگی و نقص فنی خودروها بوده و از سوی دیگر موتورسیکلت‌ها و خودروهای مدل پایین، فرسوده و دارای نقص فنی مرگ آفرین‌ترین وسایط نقلیه کشورند، از آمادگی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها برای تست‌های معاینه فنی در 8 مرکز مکانیزه خبر داد و گفت: با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود طی 2 هفته آینده با حجم قابل توجهی از سفرهای تابستانی روبه رو باشیم، توصیه می‌کنیم رانندگان حتما پیش از سفر برای اطمینان از سلامت خودروهای خود به مراکز معایه فنی مراجعه کنند تا از بروز حوادث جانی و مالی جبران‌ناپذیر جلوگیری شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از ارائه تسهیلات ویژه به جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: بر این اساس چنانچه خودروهای جانبازان و معلولان به صورت گروهی معرفی شود، تیم سیار معاینه فنی در محل تجمع خودروها حاضر شده و نسبت به معاینه فنی آنها اقدام می‌کند. همچنین این دسته از مالکان به صورت انفرادی می‌توانند از طریق شماره تلفن 88100401 نسبت به دریافت وقت قبلی برای مراجعه به مراکز اقدام کنند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای معاینه فنی سرویس‌های مدارس تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد بازگشایی مدارس، کلیه سرویس‌ها باید حتما معاینه فنی داشته باشند و در غیر این صورت به آنها اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در عین حال با توصیه به اولیای دانش آموزان مبنی بر عدم استفاده از سرویس‌های فاقد معاینه فنی تاکید کرد: در عین حال سرویس‌های مدارس تنها تا 15 شهریور ماه فرصت دارند برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی با اشاره به این که رانندگان می‌توانند تنها با به همراه داشتن کارت خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند، افزود: الزامی برای حضور مالک در این مراکز وجود ندارد. همچنین هیچگونه عوارض،‌خلافی، بیمه و ... از مالکان خودروها در هنگام معاینه فنی خواسته نمی‌شود، از سوی دیگر شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 88100401 و با توجه به محدوده سکونت و محل کار خود برای انجام معاینه فنی وقت قبلی بگیرند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه عیوب ظاهری از قبیل چراغ‌ها، میزان بسته و باز بودن دهانه چرخ‌های هریک از محورهای خودرو، تعیین درصد کارآیی کمک فنرهای محورهای جلو و عقب، سنجش قدرت ترمز گیری چرخ‌ها، قدرت عملکرد ترمز دستی و سنجش میزان تاب کاسه چرخ‌های خودروهای سواری و در نهایت وضعیت اتصالات جلوبندی خودروها پس از انجام معاینه فنی به مالکان اعلام می‌شود از شهروندانی که قصد خرید خودروهای دست دوم را دارند خواست برای احراز اصالت و کنترل ایمنی خودرو و جلوگیری از صدمات و ضررهای جانی و مالی پس از خرید حتما به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و توصیه می‌کنیم هیچ خودرویی را بدون معاینه فنی معتبر نخرند.

کد خبر 61344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز