یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: بازرس قلابی از صاحبان نانوایی‌های تهران کلاهبرداری می‌کرد.

این مرد با معرفی خود به‌عنوان بازرس شرکت آرد و نان به سراغ صاحبان نانوایی‌ها می‌رفت و با این ادعا که آنها مرتکب تخلف شده‌اند نقشه خود را عملی می‌‌کرد.

چندی قبل راننده آژانسی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران رفت و از مردی که با معرفی خود به‌عنوان بازرس شرکت آرد و نان از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: 2 ماه قبل مردی به محل کارم که آژانسی در جنوب تهران است مراجعه و درخواست خودرو کرد. وقتی این مرد را سوار خودروام کردم وی از من خواست او را به چند نانوایی در محدوده خزانه و نازی آباد ببرم.

در طول مدتی که با یکدیگر بودیم او خود را بازرس ویژه آرد و نان معرفی کرد و مدعی شد نفوذ زیادی در بانک‌های مختلف دارد. من که حرف‌های این مرد را باور کرده بودم از او خواستم برایم وام خودرو تهیه کند و وی گفت برای این کار باید یک میلیون و 500 هزار تومان برای باز کردن حساب پرداخت کنم.

پس از پرداخت این مبلغ بود که دیگر خبری از مرد مرموز نشد و در آن هنگام بود که متوجه شدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی بازرس قلابی شرکت آرد و نان آغاز شد و ماموران بعد از چهره‌نگاری وی دریافتند این مرد یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر راهی زندان شده و به تازگی آزاد شده است.

در حالی که ردیابی‌ها برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت کارآگاهان با شکایت 5 نفر از مالکان نانوایی‌هایی مواجه شدند که مدعی بودند بازرس قلابی شرکت آرد و نان از آنها اخاذی کرده است.

بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد مرد کلاهبردار و 2 نفر از همدستانش با رفتن به نانوایی‌های جنوب تهران و معرفی خود به‌عنوان بازرس شرکت آرد و نان، به بهانه اینکه این نانوایی‌ها تخلفات زیادی دارند و باید بسته شوند، از مالکان آنها اخاذی کرده و متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری متهم و همدستانش ادامه یافت و ماموران با ردیابی‌های پلیسی موفق شدند آنها را شناسایی و دستگیر کنند. صبح دیروز وقتی مرد کلاهبردار مقابل قاضی کیانی - بازپرس شعبه اول دادسرای بعثت - قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من و همدستانم که مدتی قبل به اتهام حمل مواد‌مخدر دستگیر شده‌ بودیم پس از آزادی از زندان تصمیم به کلاهبرداری از مالکان نانوایی‌ها گرفتیم.

بنابراین یکی از همدستانم که تبحر خاصی در جعل داشت کارت مخصوص بازرسان شرکت آرد و نان را برایم جعل کرد و پس از آن ما با مراجعه به نانوایی‌ها از مالکان آنها اخاذی می‌کردیم.

پس از اعتراف متهمان به اخاذی 25 میلیون تومانی از مالکان نانوایی‌ها بازپرس کیانی برای آنها قرار قانونی صادر کرد و از کسانی که با این روش مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفتند خواست برای طرح شکایت به شعبه اول بازپرسی دادسرای بعثت مراجعه کنند.

کد خبر 61473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز