در روزگاری که هنوز تهران به اندازه یک جوان نحیف اندام لاغر بود و مثل امروز استخوان نترکانده بود تعداد مغازه‌ها و کسب و کارها هم محدود بودند، به‌ویژه شغل‌های تازه و نوپایی مانند قنادی که ریشه فرنگی هم داشتند.

سارا نوروزي

وقتی تهرانی‌ها فقط شکر پنیر و آبنبات قیچی را فقط به‌عنوان شیرینی می‌شناختند با پدیده نوظهور شکلات‌های کاکائویی همسایه‌های اکراینی خود مواجه شدند. اما این شکلات‌های جدید خیلی زود میان اهل محله و ظرف‌های شیرینی و مراسم شادی و عزای آنها جا باز کرد و تبدیل به بخش جدانشدنی و جذاب زندگی اهالی پایتخت‌نشین شد. از آن زمان تاکنون مشتری‌های این قنادی قدیمی تهران سه نسل پدر، پسر و نوه هستند و پای ثابت خرید شکلات‌ها و شیرینی‌های رولت‌های مخصوص این مغازه هستند.

خانم «آراکسی ماتوس» مالک قنادی مینیون درباره رمز موفقیتش در کسب و کارش می‌گوید: «توجه به حقوق مصرف‌کننده و حق انتخاب مهم‌ترین دلیل ماندگاری این مغازه و حضور چند نسل از مشتریان است. معتقدم نباید به دلیل کمبود مواد اولیه یا گرانی جنس دست دوم و تقلبی روانه بازار کرد یا تحویل مشتری داد. برای مثال هنوز هم برای پخت شیرینی از همان فرمول ۶۰ یا ۵۰ سال قبل استفاده می‌شود.»

کد خبر 624494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha