همشهری آنلاین: عضو هیئت مدیره بورس فلزات، ادغام بورس‌های کالایی موجود یا کالاهایی که در آینده وارد می‌شوند را بدون مشکل دانست و افزود : اصولا در بورس‌ها یا بازار سرمایه دارایی‌های مالی معامله می‌شود.

محمدحسین دیده‌ور درباره مصوبه اخیر شورای بورس مبنی بر تشکیل شرکت بورس کالا به ایسنا گفت: در آینده هر بورس دیگری نیز زیر پوشش شرکت بورس کالا قرار خواهد گرفت و هر بورس کالایی باید زیرمجموعه این شرکت قرار گیرد.

دیده‌ور در ادامه آماده بودن بورس فلزات در راستای ادغام بورس‌ها را مطرح کرد و افزود: دستورالعمل خاصی در این زمینه داده نشده است؛ باید آیین‌نامه‌ها و مسائل آن مورد بررسی قرار گیرد، اما با صدور مجوز ما آمادگی داریم؛ به طور قطع این ادغام نفع بازار را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره بورس فلزات با اشاره به این که اساسنامه به شورای بورس ارسال شده اما هنوز جواب آن به دلیل تراکم کار‌ها دریافت نشده است، گفت: زمانی که شورای بورس این اساسنامه را بازبینی کند آن را دریافت خواهیم کرد.

همچنین تا زمانی که اساسنامه و آیین‌نامه‌های خاص این شرکت نوشته شود، حداقل سه ماه آینده این کار عملی خواهد شد.

وی به تجربه سایر کشور‌ها در زمینه ادغام بورس‌ها اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشور‌ها این ادغام وجود داشته اما چون تجارب آن‌ها بسیار عملی‌تر بوده طبعا عملکرد آن‌ها در بورس‌های کالایی بهتر است، اما در کشور ما به دلیل نبود تجارب لازم مخالفتی بر این قضیه وجود داشت.

به گفته او در بخش بورس کشاورزی مشکل داریم و برخی آیین‌نامه‌ها هنوز کامل نشده است اما چون در حال حاضر مجوز شرکت بورس کالا داده شده، اجبارا باید این کار صورت گیرد.

دیده‌ور درباره مخالفت بورس کالا و فلزات با این ادغام گفت: از همان ابتدا بورس کالای کشاورزی و فلزات مخالف این ادغام بودند، اما به دلیل صدور مجوز حتما باید اجرایی شود.


عضو هیات مدیره بورس فلزات درباره سرمایه 10 میلیارد تومانی و کافی بودن آن گفت: با توجه به مصلحت این عدد گذاشته شده البته امکان افزایش این رقم با آگهی افزایش خواهد بود.

کد خبر 6290

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز