یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که هنوز خبری رسمی درباره اتفاقات روی داده درمجمع بانک پارسیان منتشر نشده، اما شایعات بازار از تمایل سهامداران عمده برای ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب هیأت مدیره این بانک حکایت دارد.

طبق اعلام قبلی قرار بود بعدازظهر روز شنبه هیأت مدیره جدید بانک پارسیان در مجمع عمومی به طور فوق‌العاده این بانک برگزیده شود.

پیش از مجمع هیأت مدیره قبلی دو نفر را برای کسب تأیید به بانک مرکزی معرفی کرده بود، اما ظاهراً سهامداران عمده بانک پارسیان شامل گروه ایران‌خودرو با 8/28درصد کل سهام و دو مجموعه سرمایه‌گذاری تدبیر و صندوق نفت با حدود 18درصد کل سهام این بانک، چندان رغبتی به ادامه همکاری با افراد معرفی شده به بانک مرکزی نشان نداده‌اند.

شنیده‌ها حاکی است: سهامداران راهبردی بانک پارسیان پس از آنکه نتوانستند در مورد اعضای جدید هیأت مدیره به توافق برسند، مجمع را از اکثریت انداختند تا در فرصتی دیگر مدیران بانک پارسیان را برگزینند.

در این میان خبرگزاری فارس هم گزارش داد: مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان برگزار نشد، در این خصوص حکایت‌های متفاوتی مطرح می‌شود.

در ساعت 14و30 دقیقه بعد از نیم ساعت تأخیر اعلام شد به دلیل حضور نیافتن حداقل 51 درصد از سهامداران، این مجمع به رسمیت نرسید و باید در زمانی دیگر و بعد از طی مراحل قانونی برگزار شود.

این روایت در حالی به اطلاع حاضرین رسید که تا ساعت14 و 27دقیقه، 9/32درصد از سهامداران در مجمع حضور داشتند.

یک عضو هیأت مدیره بانک پارسیان در این باره گفت: بعید به نظر می‌رسد مجمع به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران برگزار نشده باشد زیرا شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با 33درصد و بهزادان با 21درصد در مجمع حضور داشتند.

وی افزود: گروه ایران‌خودرو قصد دارد که از 7عضو هیأت مدیره 5عضو را در اختیار داشته باشد تا مدیریت این بانک بهتر از گذشته باشد.

او گفت: احتمالاً به دلیل توافق نکردن در معرفی 5عضو هیأت مدیره توسط گروه ایران‌خودرو این مجمع برگزار نشد بنابراین دلیل اصلی، این موضوع است، نه به رسمیت نرسیدن مجمع.

کد خبر 6388

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز