گروه بورس: به دنبال مشخص‌شدن نمایندگان حقوقی شرکت بورس و پایان مهلت سازمان بورس اوراق بهادار برای معرفی اعضای هیأت مدیره این شرکت، طی 2 روز گذشته، گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین مدیرعامل شرکت، بورس شدت گرفته است.

به گزارش همشهری، محافل خبری طی 2 روز گذشته اسامی زیادی را برای تصدی سمت مدیرعاملی شرکت بورس مطرح کرده‌اند.

صادق عجمی - کارگزار بورس- در خصوص انتخاب مدیر عامل شرکت بورس می‌گوید: تا نمایندگان شخصیت‌های حقوقی در هیأت مدیره مشخص نشود، نمی‌توان در مورد مدیرعامل شرکت صحبت کرد.

وی با بیان اینکه اسامی زیادی برای احراز پست مدیرعاملی شرکت بورس اوراق بهادار به گوش می‌رسد، تأکید می‌کند: این بحث‌ها فعلاً از دقت لازم برخوردار نیست.

مصطفی امیدقائمی- مدیرعامل شرکت صبا تأمین- از شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی در این خصوص می‌گوید: هنوز نمایندگان اشخاص حقوقی معرفی نشده‌اند و رایزنی‌ها ادامه دارد. قاعدتاً اسامی افراد مختلفی مطرح است اما هنوز هیچ یک از افرادی که برای تصدی پست مدیرعاملی شرکت بورس با آنها صحبت شده، این سمت را نپذیرفته‌اند.

وی از پاسخ به این سؤال که در حال حاضر اسامی چه افرادی بیشتر مطرح است امتناع کرده و می‌افزاید: بیشتر کسانی که در این باره با آنها صحبت شده به دلیل حجم کار و میزان مسئولیت، پست مدیرعاملی شرکت بورس را قبول نکرده‌اند.

گزارش خبرنگار همشهری حاکی است: دیروز و امروز از طرف برخی رسانه‌های جمعی، فهرستی بلند از کاندیداهای مدیرعاملی شرکت بورس منتشر شده که چندان صحیح به نظر نمی‌رسد و حتی برخی از این افراد در گفت‌وگوهای تلفنی، هرگونه مذاکراتی را برای تصدی پست مدیرعاملی شرکت بورس تکذیب می‌کنند.

حسین خزلی خرازی - مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی- در خصوص وضعیت کنونی شرکت بورس می‌گوید: قرار بود تا روز شنبه اعضای حقوقی، نمایندگان خود را معرفی کنند که به نظر می‌رسد این کار صورت گرفته است.

وی می افزاید: سازمان بورس باید صلاحیت افراد معرفی‌شده را تأیید کند و پس از تأیید صلاحیت این افراد باید فرآیند انتخاب مدیرعامل طی شود.

خرازی تأکید می‌کند: ما به مدیرانی که در صدد حفظ وضع موجود باشند نیازی نداریم. مدیرعامل جدید نباید شخصی باشد که تنها در فکر کنترل و حفظ وضع موجود باشد بلکه باید فردی باشد که در جهت توسعه و پیشرفت بازار گام برمی‌دارد.

یکی از مشکلات کنونی بورس ایران نیروی انسانی است که در این منظر باید از مشاوران خارجی یاری گرفت.

این گزارش حاکی است ،خبرگزاری فارس هم به نقل از یک منبع آگاه از تشکیل جلسه‌ای در هفته گذشته برای انتخاب مدیرعامل شرکت بورس خبر داده و نوشته، در این جلسه، فهرست 15نفره‌ای از مدیران منتخب و مورد نظر هیأت مدیره شرکت بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفته که در جمع‌بندی نظرات، با انتخاب اولیه 3نفر، توافق شد تا بعد از رایزنی‌ها نسبت به گزینش فرد اصلی اقدام شود.

وی تأکید کرده ،در نظر است تا قبل از پایان مهلت 10روزه، فردی شایسته و لایق به عنوان مدیر عامل شرکت بورس معرفی شود تا شرکت سهامی بورس، وارد امور اجرایی شود.

کد خبر 6387

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز