مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان آتش‌نشانی تهران با بررسی ۳۰۰ حادثه زمستان سال گذشته، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای مقابله با حوادث احتمالی زمستان سال ۸۷ تدوین کرده است.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:با توجه به حوادث گازگرفتگی که در سال گذشته رخ داد و تعدادی از هموطنان و همشهریان کشته و مصدوم شدند، سازمان آتش‌نشانی تهران با رویکرد جدید مدیریت شهری اقدامات و فعالیت های ویژه‌ای را انجام داد تا به اهداف خود در حوزه پیشگیری دست یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران مهندس داود براتی افزود: یکی از اقدامات مهم ارسال نامه‌ای با امضای شهردار تهران به وزارت صنایع و معادن در خصوص بهبود سیستم‌های ایمنی وسایل گرمایشی و حرارتی بود که منجر به اقدام موثر و مفید از سوی موسسه استاندارد و تولیدکنندگان شد و وسایل تولیدی سال جدید در مقایسه با سال‌های گذشته از سیستم‌های ایمنی کامل‌تر و مناسب تری برخوردار شدند.

وی در ادامه گفت: این اقدام به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در همین راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داده که یکی از مهمترین اقدامات در این رابطه تجزیه، تحلیل، بررسی و مستندسازی دوباره 300 حادثه مهم زمستان گذشته بود.

براتی ادامه داد: این حوادث مهم مجددا از سوی سازمان مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل از این بررسی‌ها طبق نظر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران طی روزهای آتی به تمام مراجع و نهادهای مرتبط از جمله نظام مهندسی، تولیدکنندگان، موسسه استاندارد، دفتر تدوین مقررات ملی و وزارت مسکن منتقل می‌شود زیرا این نهادها می‌توانند کمک کنند تا ما سریع‌تر به نتیجه برسیم و در کوتاه مدت حوادث را پیشگیری کنیم.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه تصریح کرد: در این بررسی‌ها اطلاعات لازم و مفیدی از جمله توزیع حوادث در مناطق و ساعات شبانه‌روز به تفکیک نوع وسیله گاز سوز و حرارتی و ... را کسب کرده‌ایم که به عنوان مثال این بررسی‌ها نشان می‌دهد که آبگرمکن‌ها و بخاری‌ها سهم به‌سزایی در تولید گاز خطرآفرین مونوکسید کربن دارند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات موثر و مفید انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات موثر دیگر به غیر از نامه شهردار تهران، همکاری خوب تولیدکنندگان بود که با ارائه خدمات پس از فروش و نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی از سوی خودشان کمک قابل توجهی به افزایش ایمنی این گونه وسایل کردند.

معاون سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی هم بر لوله‌کشی‌های گاز  و دودکش‌ها نظارت دارد، خاطرنشان کرد: همچنین دوره‌های آموزشی خوبی در این زمینه با همکاری سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی شده که در سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود ، ضمن اینکه شهرداری هم اقدامات مناسبی در در حوزه شهرسازی و معماری انجام داده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا امسال با همکاری همه جانبه از سوی مسئولان و شهروندان و همچنین رعایت توصیه‌ها و نکان ایمنی از سوی مردم با کاهش چشمگیر حوادث زمستانی مواجه باشیم.

کد خبر 67255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز