معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاموشی خیابان‌های تهران را یکی از دلایل افزایش سرقت تجهیزات شهری عنوان کرد.

تاریکی معابر شهری تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پانا، جلال بهرامی درخصوص سرقت تجهیزات شهری و آمارهای متفاوتی که در این زمینه اعلام می‌شود، گفت:‌ سرقت‌هایی که در حال انجام است  همیشه بوده و اینطور نیست که چنین سرقت‌هایی فقط در این دوره اتفاق افتاده باشد؛ اما در مقطعی میزان آن بیشتر شده است. ضمن اینکه برخی، علت آن را فقط به مسائل اقتصادی و اجتماعی ربط می‌دهند ولی این موضوع، تنها دلیل بیشتر شدن سرقت‌ تجهیزات شهر نیست.

او  ادامه داد: افزایش سرقت‌ها از وقتی شروع شد که صرفه‌جویی روشنایی خیابان را در دستور کار قرار دادند؛ بر همین اساس می‌توان گفت که تاریکی شهر در این زمینه تاثیر دارد. مثلا در یک اتوبان یک خط در میان و برخی جاها چند خط در میان روشنایی شهر را کم کردند. چون بنا بر گزارش وزارت نیرو هر کدام از این لامپ‌ها به اندازه ۴۰ واحد مسکونی(که پایین‌تر از متوسط مصرف دارند) برق مصرف می‌کنند و به خاطر اینکه کسری برق شهر را جبران کنند این لامپ‌ها را یک خط در میان یا چند خط در میان خاموش کردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تاریک نیست اما نور برخی معابر شهر کاهش داشته و نیمه تاریک شده است، گفت: در این محدوده‌ها دیگر نه دوربین‌های نظارتی ما کار می‌کند و نه گشت‌های انتظامی مکان را به خوبی می‌بینند. با وزارت نیرو جلسه گذاشتیم و چند بار هم تذکر دادیم و حتی با شهردار دو هفته پیش جلسه گذاشتیم و قرار شد با انتخاب سرمایه‌گذار، لامپ‌های کم مصرف و ال ای دی را جایگزین این لامپ‌های پر مصرف کنند. سرمایه‌گذار آمده این کار را انجام دهد و فکر می‌کنم ۳۲۰ هزار لامپ باید جایگزین شود.

بهرامی افزود:به وزارت نیرو پیشنهاد دادیم اگر بخواهند این کار را انجام دهند در مکان‌های خاص اقدام کنند؛ مثلا در اتوبان صدر، امام علی(ع)، زین‌الدین، شهید همت، رسالت و حکیم اقدام شود تا روشنایی آنها زودتر مهیا شود.

بهرامی اضافه کرد: از هفته قبل همکاران بازرسی به سامانه ۱۳۷ ابلاغیه زدند که هر روز بازدیدی از یک‌سری تاسیسات شهری را انجام دهند تا از سرقتشان جلوگیری شود. من نمی‌خواهم وزارت نیرو را محکوم کنم؛ برعکس، همکاری مناسبی با هم داریم و کارهای خوبی نیز با هم انجام می‌دهیم، اما آنها بنا بر ضرورت بیش از ۲۵۰ هزار مگاوات کسری برق خود را با این کار جبران کردند.

کد خبر 680100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha