مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

استخر که بدون سقف نمی‌شود. شاید بگویید استخرهایی وجود دارند که سر باز هستند. درست است اما حتی آن استخرها نیز دارای سقف هستند، منتهی از نوع سقف متحرک استخر. مخصوصا در زمستان که هوا سرد است، کاربرد پوشش استخر بیش از پیش اهمیت دارد.

image-20220608102219-1.jpeg

در این نوشته به انواع پوشش استخر می‌پردازیم از سقف شیشه‌ای گرفته تا سقف متحرک استخر را بررسی می‌کنیم. در صورتی که به دنبال پوشش استخر می‌گردید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

در ادامه به سه نوع پوشش رایج برای استخر می‌پردازیم. سقف شیشه‌ای، سقف متحرک استخر و پوشش استخر. بیایید از سقف شیشه‌ای شروع کنیم.

جنس شیشه‌ای که در سقف شیشه‌ای استفاده می‌شود، شیشه لمینیت و یا سکوریت است. این نوع شیشه نسبت به شیشه‌های معمولی سنگین‌تر است. شیشه سکوریت در برابر فشار، ضربه و تغییرات دمایی مقاوم است. از سایر ویژگی‌های این شیشه می‌توان به عایق بودن در برابر حرارت و صدا اشاره کرد.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، این شیشه در برابر فشار دارای مقاومت بسیار بالایی است اما ضد شکست نیست. منتهی نکته‌ مثبتی که در مورد آن وجود دارد این است که این شیشه در صورت شکستن نیز خرد نمی‌شود بلکه در سر جای خود ترک برمی‌دارد. با این حساب با خیال راحت می‌توانید آن را در سقف متحرک استخر استفاده کنید.

دلیل این امر این است که از لایه‌های PVB در آن استفاده می‌شود. ورود PVB به دنیای مصالح ساختمان سازی باعث تحولی در معماری و طراحی نما شد. به همین دلیل است که در بسیاری از دکوراسیون‌های امروزی می‌توانید کاربرد شیشه را ببینید. این چیزی است که در نماهای قدیمی و طراحی دکوراسیون‌های پیش از PVB به چشم نمی‌خورد. این شیشه تا حدی در برابر ضربه مقاوم است که از آن به عنوان شیشه ضد گلوله در شیشه پنجره ماشین‌های امنیتی استفاده می‌شود.

احتمالا اولین چیزی که هنگام خرید سقف شیشه‌ای به ذهنتان خطور می‌کند این است که این نوع شیشه نور آفتاب را از خود عبور می‌دهد که این خود باعث آفتاب سوختگی پوست افراد خواهد شد. باید در این باب بگوییم که خیالتان راحت باشد. شیشه لمینیتی که در سقف شیشه ای به کار رفته است، به عنوان ضد آفتاب و فیلتری در برابر اشعه‌های مضر آفتاب عمل می‌کند. به طوری که تا ۱۰۰ درصد مانع عبور اشعه یو وی خواهد شد.

سقف متحرک استخر

سلیقه‌ها متفاوت است مگر نه؟ بعضی از افراد علاوه بر شنا بسیار مشتاق هستند که زیر نور خورشید آفتاب بگیرند، با استفاده از سقف متحرک در استخر خود می‌توانید این خواسته مشتریان خود را برآورده کنید. سقف‌های متحرک را می‌توانید با استفاده از ریموت حرکت دهید. با استفاده از این سقف در زمستان‌ها نیز از سرما در امان خواهید بود.

همه مواردی که باید در مورد پوشش استخر بدانید

نکاتی که در مورد پوشش استخر باید بدانید:

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید پوشش استخر باید بدانید، جنس آن است. از آن جایی که میزان رطوبت در استخر بسیار بالاست، باید از سقف آلومینیومی استفاده کنید. آلومینیوم ضد زنگ است و از آن می‌توان به راحتی در محیط‌های رطوبتی استفاده کرد.

ضخامت شیشه: توجه داشته باشید که شیشه‌ها در ضخامت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. هر چه ضخامت شیشه بالاتر باشد محافظت و مقاومت آن نیز بیشتر است. طبیعی است که با افزایش ضخامت، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

همه مواردی که باید در مورد پوشش استخر بدانید

نوع آب و هوا و اقلیم: موضوع دیگری که هنگام خرید سقف باید به آن توجه کنید، درجه حرارت خورشید است. اگر در اقلیمی گرم و خشک زندگی می‌کنید از شیشه‌های با ضخامت بالاتر استفاده کنید. در صورتی که در مناطق معتدل و تابش ملایم خورشید زندگی می‌کنید می‎‌توانید از شیشه‌هایی با ضخامت کم‌تر استفاده کنید.

لمینیت یا سکوریت؟

سوالی که ممکن است به ذهن افراد زیادی خطور کند این است که پوشش استخر با شیشه لمینیت استفاده کنیم یا سکوریت؟ اگر در یک کلام بخواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم باید بگوییم که شیشه لمینیت به طور کلی از سکوریت بهتر است. از لحاظ مقاومت در برابر ضربه، محافظت در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و...

به همین دلیل باید مبالغ بیشتری را برای شیشه لمینیت بپردازید.

کلام پایانی

در این نوشته به انواع پوشش استخر و کاربرد آن در فصول مختلف سال پرداختیم از زمستان گرفته تا تابستان.

نوع شیشه‌ای که باید انتخاب کنید نیز از موضوعات حائز اهمیتی است که هنگام خرید سقف استخر باید به آن توجه کنید. از آن جایی که هنگام استفاده از سقف شیشه‌ای ممکن است سلامتی افراد و مشتریان شما مورد تهدید قرار گیرد، توصیه اکید ما به شما این است که از خرج کردن کافی و اطمینان از امنیت و سلامت مشتریان، تردیدی به خود راه ندهید.

ممنون که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، با مشاوران و کارشناسان در این زمینه مشورت کنید.

برای کسب مشاوره با اطلاعات زیر در تماس باشید

www.kajeh.com  - ۸۸۴۹۲۳۱۴ - ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶

کد خبر 681870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha