٩٢ قرارگاه جهادی در کشور با الگوبرداری از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران، پیرو دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و برای خدمات‌رسانی مطلوب به محرومان و مستضعفان، راه‌اندازی می‌شود.

قرارگاه محرومیت زدایی جنوب تهران

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : در هفته‌ای که گذشت، شاهد چند رویداد و اتفاق‌ مبارک در پهنه جنوب شهر تهران بودیم. اولین برنامه بازدید میدانی مسئولان گروه‌های جهادی و جهادگران چند استان از محل قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران مستقر در محدوده منطقه١٨ بود که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت و میهمان‌ها در جریان مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات جهادی این قرارگاه مردمی قرار گرفتند. برنامه بعدی، پخت آبگوشت نذری درآشپزخانه قرارگاه محرومیت‌زدایی و توزیع آن بین اقشار مختلف و همچنین خانواده‌های محروم و نیازمند در دورترین نقاط و ساکنان حاشیه شهر بود. آخرین برنامه نیز اجرای حرکات ورزشی و باستانی در زورخانه قرارگاه محرومیت‌زدایی بود که مورد توجه میهمانان و مسئولان گروه‌های جهادی از سراسر کشور قرار گرفت.

«جواد قربانی»، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب‌غرب تهران، در این‌ باره گفت: «پیرو دستور سردار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تشکیل ۹۲ قرارگاه در کشور با الگوبرداری از قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران، در دستور کار قرار گرفت. بدین منظور، در روزهای پایانی خرداد ١٤٠١، یک تیم جهادی، شامل مسئولان قرارگاه جهادی و سازندگی استان‌های اراک، مازندران و غیره، به همراه دکتر «مصطفی یخچالی»، رئیس جهادگران بنیاد علوی، و «محمد دین‌محمدی»، مسئول قرارگاه شمال شرق تهران، برای بازدید از قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب‌ غرب تهران و استفاده از تجربیات این مجموعه در سفری نیم‌روزه در این محل حضور پیدا کردند و طی جلسات هم‌اندیشی و مشورتی درباره چگونگی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این قرارگاه توجیه شدند. همچنین در این‌ روز با حضور مرشد، جمعی از ورزشکاران، مردم، جهادگران و خیران، اولین تمرین ورزشی رشته باستانی در زورخانه‌ قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران برگزار و مورد توجه میهمانان و حاضران در برنامه قرار گرفت.»

قربانی در بخش آخر صحبت‌هایش به فعالیت مستمر مطبخ‌خانه قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران اشاره کرد و گفت: «طبق روال هر هفته، طبخ آبگوشت نذری انجام و ضمن پهن کردن سفره احسان در محوطه زورخانه قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران، با میزبانی از جهادگران، ورزشکاران و مردم شریف جنوب‌غرب تهران، آبگوشت نذری بین مردم و محله‌های محروم و کم‌برخوردار نیز توزیع شد.»

کد خبر 683915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha