صاحبخانه منصف اراکی می‌گوید: مغازه پدری‌ام را به قیمت پنج سال گذشته در اختیار دو جوان جوای کار قرار داده‌ام تا هم برای سلامتی مادر دعا کنند و هم برای پدرم از خدا طلب رحمت کنند.

دعا برای سلامتی مادر

به گزارش همشهری آنلاین، «اجاره‌نشینی و خوش‌نشینی» ضرب‌المثل سال‌های نه‌چندان دوری است که دو سه سالی است می‌رود جای خود را به «اجاره‌نشینی و چادرنشینی» بدهد. فصل تابستان که می‌رسد، بازار اجاره خانه هم داغ می‌شود، اما چند سالی است که گرمای اجاره بها چندبرابر گرمای تابستان شده و به قول معروف خرماپزانی به راه انداخته است.

نرخ اجاره هرساله طبق روال و عرف جامعه افزایش می‌یابد، اما در شرایط رکود تورمی حاکم بر کشور، برخی از صاحبخانه‌ها قیمت‌های نامتعارف و سرسام‌آوری را برای املاک خود اعلام می‌کنند که پرداخت آن نه با عرف جامعه همخوانی دارد و نه با درآمد مستاجران سر سازگاری دارد.

امسال نیز با شرایط اقتصادی موجود و تورم، قیمت اجاره مسکن همچون یکی دو سال اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده و مستاجران را درمانده‌تر از قبل کرده است و می‌توان گفت اجاره مسکن بی‌سر و سامان‌ترین روزهای خودش را می‌گذراند و اجاره‌نشینی دیگر خوش‌نشینی نیست.

در آشفته بازار این روزهای اجاره مسکن و در میان افرادی که بی‌توجه به شرایط درآمدی مستاجران، رقم‌های نجومی و سرسام آوری را برای اجاره بهای املاک زشت و زیبای خود اعلام می‌کنند، صاحبخانه‌های بسیاری را هم می‌توان یافت که باورها و اعتقادات زیبایشان بر همه پلیدی‌های افراد بی‌انصاف خط بطلان می‌کشد و بار دیگر نشان می‌دهد هنوز هم هستند مهربانانی که ارزان محبت می‌فروشند و طرف معامله را خدا قرار می‌دهند.

 شاید رسم روزگار این چنین است که بدی‌ها بیشتر از خوبی‌ها خودنمایی می‌کند، اما به تصویر کشیدن خوبی‌هایی از جنس «صاحبخانه‌های خوب» می‌تواند در آشفته بازار اجاره خانه، حال انسان را خوب کند.

شرح سخاوت و بزرگ‌منشی صاحبخانه‌هایی که می‌گویند: «با خدا معامله می‌کنیم»، به راستی حال انسان را خوب می‌کند، و وقتی نیت‌های خیر فراگیر شد، آن وقت است خیر و نیکی نیز در جامعه پراکنده شده و سختی‌ها بر انسان سهل و آسان می‌شود.

علی میرزاخانی، کارمند یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی اراک و از صاحبخانه‌های منصفی است که با اجاره دادن مغازه‌ای به دو جوان جوای کار، آنها را از بیکاری رهانیده و دستشان را بند کاسبی کرده است.

متفاوت‌ترین بهای اجاره : دعا برای سلامتی مادر | وقتی صاحب‌خانه‌ با خدا معامله می‌کند

وی می‌گوید: پنج سال گذشته دو جوان جویای کار از من خواستند مغازه‌ مرحوم پدرم را اجاره کرده تا کسب و کاری برای خود راه بیندازند و من نیز به ازای دریافت پنج میلیون تومان رهن، مغازه پدری‌ام را که با ۲۰ متر مساحت در یکی از بهترین نقاط شهر اراک و در منطقه هپکو واقع شده بود، در اختیار آنها قرار دادم.

این شهروند اراکی بیان می‌کند: پنج سال از زمان اجاره مغازه سپری شده است و در حالی که قیمت اجاره مغازه حدود ۱۰۰ میلیون رهن و ۵ تا ۷ میلیون اجاره است، اما من با همان ۵ میلیون تومان رهن و ۲ میلیون تومان اجاره ماهیانه مغازه را در اختیار این دو جوان قرار داده‌ام تا هم به کسب و کارشان ادامه دهند و هم برای سلامتی مادرم و رحمت پدرم دعا کنند.

میرزاخانی می‌افزاید: خانه، مغازه، ماشین و ثروت و حتی اولادی که خداوند به انسان عنایت می‌کند فرصتی است تا از طریق این نعمت‌ها، گره از کار بنده‌هایش باز کنیم و من از اینکه می‌بینیم به وسیله اجاره دادن مغازه توانسته‌ام برای دو جوان کسب و کاری راه انداخته و روح پدرم را شاد کنم بسیار خوشحالم.

وی بیان می‌کند: از این دو جوان خواسته‌ام همواره برای سلامتی مادر و خانواده‌ام دعا کنند و خوشحالم که تاثیر دعای آنان را در زندگی درک می‌کنم.

متفاوت‌ترین بهای اجاره : دعا برای سلامتی مادر | وقتی صاحب‌خانه‌ با خدا معامله می‌کند

این صاحبخانه با بیان اینکه اگر انسان‌ها به یکدیگر رحم و مروت کنند، خدا نیز امور را بر آنها سهل خواهد کرد، ادامه می‌دهد: در محیط کارم می‌بینیم مستاجرانی که روح و روانشان به دلیل قیمت‌های بالای اجاره مسکن به هم ریخته و دچار آشفتگی و پریشانی هستند، دیدن این صحنه‌ها زجرم می‌دهد و آرزو می‌کنم در این شرایط سخت اقتصادی خداوند رحم و مروت را به دل صاحبخانه‌ها انداخته و گشایشی در زندگی‌ها ایجاد کند.

کد خبر 687959
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • فکور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 1
    خدا پدر ومادر این طور صاحبخانها بیامرز صاحبخانه مایک هفته امدیم خانه جدید کولر پوسیده یاتاقان شکسته میگه خودتن باید درست کنین الان هفتصد تومان خرج کردم خدا ازش نگذره
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    10 2
    واجباته
  • عسگران IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    18 3
    از خدا تشکر کن با این دلی که بهت داده کار اوست دوستت داره.......... ب هر کسی توفیق انفاق نمیده
  • سعید IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 2
    خداپدرمادرشوبیامرزه البته اگه راست باشه
  • شهروند IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    22 1
    کاش شهرداری و بیمارستان و دارایی هم دعا قبول میکردن
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    11 3
    به خدا من شب وروز ارزو میکنم که دوتا یا سه تا خونه داشته باشم یا مغازه تا بدمش به همین مستاجران یا کسانی مّغازه ندارن داخلشون رایکانی کار یا زندگی کنن که ندادم چه کار کنم خدا ثروت را به یه عده ای میده که هیچ رحم ندارن چه کار کنم
    • مصطفی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      7 1
      کسایی که بخشنده هستن که چیزی براشون نمیمونه که بخوان ببخشن یا صدقه بدن. اول پول دار شدن هر انسانی به نگاه خدا بستگی داره. ولی هر انسانی تا به پول و مقامی میرسه دیگه خودشو گم میکنه. بدبختی اینجاست که دولت مردان همش از مردم بخشش میخوان. ولی هر ماه تعرفه ها گرونتر. سهمیه بنزین گازوئیل کمتر و در کل خودشون عامل تورم گرونی هستن. بعد میگن جنگ اوکراین. خوب وقتی جنگ شده شماهم صبر کنید بعد گرون کنید. فقط صاحب خانه ها باید خدا شناس باشن. بانکها که وامت عقب بیفته که . . . یا تعمین اجتمایی دروز بیمه دیر واریز کنی ۱۰ برابر جریمت میکنه این خدایی انصافه؟ بعد برو دکتر یا خدا نکرده بیمارستان بابت صندلی همراه باید پول بدی تا دمپایی مریض که قیمت کفش پات زدن.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    13 1
    راست میگن منم مستاجرهستم همش ارزو دارم خدابهم خونه بده که نمیده همه میگن صبر کن خدابزرگه کو چرا نمیده بد برادر شوهرم هیچی نداشت خداانقدر بهش داده که حالیش نمیشه انقدر قیافه میگیره زبونش تلخه چراخدا باظالم ها هست نمیدونم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 0
    کاش وام مسکن و دادن مسکن مهر و ما لیات وشهرداری دعا وصلوات می فرستادند و با یک روز تاخیر قسط وام پیام نمی دادند اگر فیلم نباشد و با یک گل بهار نمی شود یارو زیاده از حد دارد مثل ما دو جوان بیکار وهزار گرفتاری دیگر ندارد شما که به مستاجر ودیعه می دهید مسکن مهر هم بدهید باز هم کم می یارند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 3
    مرحبا به این میگن انسان
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 1
    کاش همه صاحب خانه ها رحم و مروت بفهمند وبا انصاف رفتارکنند
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 2
    خدا خیر دنیا و آخرت را نصیب صاحبخانه با انصاف من کند که قیمت رهن و اجاره را به اختیار خودم گذاشته است واقعا نمونه است همیشه دعاگویش هستم
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    10 3
    . ما هم خونه مون که اجاره اش ۲۵۰۰میلیون و ۳۰ تومان رهنه ، به ۶۰۰ هزار تومان اجاره دادم . الان یک ماهه که مستاجر خودش ۱ میلیون کرده . ما چیزی نگفتیم . ۱۰ سال هست که مستاجرمون هستند .
  • اعظم IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 1
    دمتون گرم خدا بیشتر بهتون بده خدا برکت بهت بده صاحبخانه خوب
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      1 0
      دمت گرم خدا بهت زیاد بده
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    5 1
    مرحبا برشما ای کاش همه صاحب خونه ها ازشما الگومیگرفتن این قدردرحق مستجرا نامردی نمیکردن اهای صاحب خونه ها خداهست اخرت هست کم تمحکاربشین چقدرمیخایین جم کنین واسه اون دنیاتون که نمیتونین حتا نوک سوزن هم باخودببرین
  • شجاعی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 1
    ای کاش یه صاحبخونه باانصاف وخداترس هم قسمت مامیشد،دوماه ازگار داریم دنبال خونه میگردیم ،امان از یه انسان باشرف،خدایا قفط به تومحتاجیم وبس ،کمکمون کن،به بعضی صاحبخونه هاهم انصاف ورحم بده،،،،،
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 1
    خدا پدر ومادر همچنین ادم ها رابیامرزد
  • فاطمه IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 2
    والا ما خونمون رو کمتر از یک سوم اجاره دادیم مستاجر قدر که نمی دونه،با اینکه پولشو داره اجاره اش هم نمیده.یه جای خوب و نو ساز،واقعا حیفمون میومد اجاره بدیم و والا برای رضای خدا اجاره دادیم اما همش برامون پیش همسایه ها حرف درست کرد