دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اصلی ایالت ماهاراشترا نیز پس از کناره گیری معاونش به دلیل وقوع حملات تروریستی در شهر مومبای (بمبئی) مرکز این ایالت استعفای خود را تقدیم کرد.

به گزارش الجزیره، ویلاسراو دشموخ روز دوشنبه اول دسامبر اعلام کرد: من پیشنهاد استعفایم را داده‌ام.

او گفت: اگر مسوءلیت حملات بر گردن وزیر اصلی است من خواهم رفت. او با اشاره به کادر رهبری حزب کنگره هند گفت: تصمیم نهایی در این باره را فرماندهی عالی می‌گیرد.

وزیر اصلی ایالت مهاراشترا یک روز پس از اعلام کناره گیری شیوراج پاتیل وزیر کشور هند، استعفای خود را اعلام کرد.به گفته تحلیل گران در پی وقوع حملات تروریستی به مومبای مقامات دیگری نیز از مقام خود کناره خواهند گرفت.
[استعفای وزیر کشور و مشاور امنیت ملی هند]

بر اساس آخرین آمار اعلام شده درباره تلفات این حادثه، 172 نفر کشته شده‌اند، این آمار در حالی اعلام شده است که پیشتر آمار‌ها حکایت از کشته شدن 200 نفر در این حوادث داشت. بر اثر حملات تروریستی به مومبای 200 نفر نیز مجروح شده‌اند. حملات تروریستی به 7 مرکز تجاری و ایستگاه راه آهن در مومبای از جمله دوهتل، از روزچهارشنبه 26 دسامبر با موجی از انفجار و تیر اندازی به سوی مردم آغاز و در پی مداخله نیرو‌های پلیس و محاصره هتل تاج محل و ورود نیرو‌های پلیس به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها پس از 60 ساعت پایان یافت. [پایان کابوس بمبئی با 200 کشته]

کد خبر 69773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز