چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

کریم اعظمی: شیرینی حاصل از درخشش در فصل گذشته رقابت‌های لالیگا، حالامثل یک خاطره تلخ از ذهن مردان پامپلونا عبور می‌کند.

 اوساسونا فصل گذشته با میگوئل آنخل‌ سیگاندا شگفتی‌ساز لیگ اسپانیا بود ولی حالا همه چیز برخلاف تصورات  مردان قرمزپوش ال‌سادار پیش می‌رود و حتی خوزه آنتونیو کاماچو هم نتوانست این تیم را از بحران خارج کند.

نتایج ضعیف اوساسونا در شروع فصل حکم اخراج سیگاندا را به همراه داشت تا کاماچو سرمربی سابق تیم‌ملی اسپانیا روی نیمکت این تیم بنشیند. شرایط بحرانی اوساسونا اما با حضور این مربی هم هیچ تغییری نکرد و حتی پیروزی دو هفته قبل مقابل آلمریا هم نتوانست پایانی بر اوضاع آشفته این تیم باشد.

اوساسونا در جدول 20 تیمی لالیگا از 13 بازی فقط هفت امتیاز کسب کرده و از حالا یکی از نامزدهای سقوط به دسته دوم محسوب می‌شود. آنها در آخرین بازی و در حالی‌که جواد نکونام موفق به گلزنی شد مقابل مالاگا با چهار گل شکست خوردند تا این هافبک ایرانی باز کردن دروازه حریف را یکی از تلخ‌ترین گل‌های دوران ورزشی‌اش قلمداد کند.

  • نکونام: شرایط آزاردهنده است شاید این اتفاق چندان خوشایند نباشد که مقابل مالاگا گلزنی کردی ولی در نهایت اوساسونا با چهار گل شکست خورد. اینطور نیست؟

بله، واقعا همینطور است. این گل در پایان بازی پرپر شد و در طول دوران بازیگری‌ام این برای دومین بار بود که در یک مسابقه گل زدم ولی تیمم باخت.

  •  یعنی به غیر از دو بازی که به آن اشاره کردی، در هر مسابقه‌ای که گلزنی کردی برنده شدید؟

چند سال پیش زمانی‌ که در پاس بازی می‌کردم، در بازی با برق شیراز گل زدم ولی باختیم. این اتفاق به زمانی بر می‌گردد که مجید جلالی سرمربی بود و قهرمان شدیم و حالا پس از چند سال وقتی گل زدم نتیجه را واگذار کردیم. من در اکثر مسابقات هر وقت گل زدم یا بازی را برده‌ایم یا اینکه بازی باخته را با تساوی عوض کرده‌ایم.

  •  بازی بامالاگا چطور بود؟

بازی خوبی بود. در ابتدا توانستیم بازی 2 بر صفر باخته را به تساوی بکشیم ولی متاسفانه بعد از زدن گل دوم کمی احساسی عمل کردیم و حملات همه‌جانبه ما باعث شد تا حریف روی ضدحملات بار دیگر دروازه اوساسونا را باز کند. به نظر من بازیکنان ما در 7 دقیقه آخر تمرکزشان را از دست دادند و این باعث شکست اوساسونا شد.

  •  قبول داری کاماچو تحول خاصی را در اوساسونا به وجود نیاورده؟

نمی‌دانم جواب این سئوال را چطور بدهم ولی کاماچو با سیگاندا تفاوت دارد. سیگاندا سه سال با اوساسونا بود ولی کاماچو در شرایطی به تیم ما آمده که بازیکنان را خودش انتخاب نکرده و البته در شرایطی بحرانی تیم را تحویل گرفته است.

  •  با این شرایط فکر نمی‌کنی اوساسونا به دسته دوم سقوط کند؟

این موضوع در ذهن تمامی بازیکنان اوساسونا مرور می‌شود و باور کنید کابوس سقوط آزارمان می‌دهد. البته هنوز زمان زیادی باقی مانده و تازه شش هفته به پایان نیمه فصل اول باقی مانده است.

  •  فکر نمی‌کنی اوساسونا احتیاج به شوک دارد؟

فکر نمی‌کنم الان احتیاج به شوک داشته باشیم چون در چند بازی اخیر خوب حمله کردیم و شرایط فنی تیم بهتر شده است.

  • ولی به نظر می‌رسد اوساسونا در خط دفاع مشکلات زیادی دارد.

نمی‌توانم در این مورد نظر خاصی بدهم چرا که درخصوص این مسائل سرمربی مسئول است

  • گلزنی تو در بازی با مالاگا، در مطبوعات اسپانیا بازتاب داشت؟

بعد از هر بازی گزارش‌هایی نوشته می‌شود و به بازیکنان نمره می‌دهند ولی هر وقت نتیجه نمی‌گیریم طبیعی است که از بازی تیم انتقاد کنند.

  •  لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

تا جایی که وقت باشد بازی‌ها را می‌بینم. به نظر من ذوب‌آهن، استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای رسیدن به قهرمانی به یک اندازه شانس دارند.

 راحت به جام‌جهانی می‌رویم

نکونام که یکی از مهره‌های کلیدی تیم‌ملی محسوب می‌شود، درخصوص شرایط ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی می‌گوید: «کسب پنج امتیاز آن هم در شرایطی که دو بازی ما خارج از خانه برگزار شده، نتیجه قابل قبولی است و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داریم. دو تیم اول به طور مستقیم راهی جام‌جهانی می‌شوند و با این شرایط معتقدم خیلی راحت به جام‌جهانی می‌رویم. البته باید بگویم بازی با کره‌جنوبی بسیار تعیین کننده است و تحت هر شرایطی باید سه امتیاز را بگیریم.»

کد خبر 69942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز