مقامات بهداشتی در آمریکا از مرگ یک شخص مبتلا به آبله میمونی به علت التهاب شدید قلبی خبر دادند که بالقوه می‌تواند نخستین مورد مرگ ناشی از این بیماری در آمریکا باشد.

heart

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بازفید نیوز این فرد درگذشته ساکن «هریس کانتی» ایالت تگزاس بوده و فقط به عنوان یک بزرگسال دچار نقصان ایمنی شدید توصیف شده است.

مقامات بهداشتی عمومی محلی در حال همکاری با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) برای تعیین نقش آبله میمونی در مرگ این فرد هستند.

گرچه تشخیص آبله میمونی برای این بیمار داده شده بود، اما پزشکان هنوز مطمئن نیستند که علت مرگ او آبله میمونی باشد.

پزشکان در پرتغال هم از «رابطه سببی بالقوه» میان آبله میمونی و یک عارضه خطرناک قلبی خبر داده‌اند. بر اساس گزارشی که این پزشکان روز جمعه در ژورنال انجمن متخصصان قلب آمریکا منتشر کرده‌اند، یک مرد  ۳۱ ساله حدود یک هفته پس از ظهور نخستین ضایعات پوستی آبله میمونی دچار التهاب حاد عضله قلب (میوکاردیت حاد) شد.

این مرد گفته بود در میانه شب با احساس درد قفسه سینه که به بازوی چپش تیر می‌کشید، از خواب پریده و با نشانه‌های آسیب قلبی در بیمارستان بستری شده بود. این مرد در نهایت کاملا بهبود یافت و یک هفته بعد بیمارستان را ترک کرد.

میوکاردیت باعث التهاب جدید قلب می‌شود و می‌تواند به نارسایی قلبی یا مرگ ناگهانی قلبی بینجامد. این عارضه نادر است، اما عفونت‌های ویروسی می‌توانند آن را به وجود آورند. در گذشته، موارد میوکاردیت به ویروس آبله که شبیه به ویروس آبله میمونی است، مرتبط شده است.

اما میوکاردیت همچنین می‌تواند ناشی از عفونت با کروناویروس (سارس-کوو-۲) باشد و بیمار پرتغالی دو ماه پیش علائم خفیف کووید داشت.

هنوز به طور قطعی روشن نیست که آیا ویروس آبله میمونی می‌تواند علت التهاب قلبی شدید باشد یا نه. با اینکه رابطه دقیق میان آبله میمونی و میوکاردیت (التهاب عضله قلب) هنوز باید تعیین شود، دکتر آنا ایزابل پینهو از مرکز بیمارستانی  دانشگاه سائو ژوائو در پرتغال و نویسنده اصلی مقاله این بررسی گفت امیدوار است که گزارش این مورد آگاهی بیشتری در جامعه پزشکی درباره امکان ایجاد التهاب قلبی به عنوان عارضه احتمالی آبله میمونی ایجاد کند و باعث شود که آنها بیماران را در آینده با دقت بیشتری از لحاظ بروز این عارضه و عوارض احتمالی دیگر زیر نظر بگیرند.

کد خبر 702933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha