مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: متأسفانه مسائل سیاسی بر همه شئونات زندگی ما سایه افکنده که این بسیار تلخ است و از بسیاری از تحولات جلوگیری می‌کند.

به گزارش همشهری، شهردار تهران در افتتاحیه دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری با بیان این مطلب اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم که نگاه‌های سیاسی مانع از آن شود که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و در واقع اگر به‌دنبال پیشرفت و توسعه هستیم باید از همه فرصت‌های علمی استفاده کرده و در جذب همه نخبگان و اندیشمندان بکوشیم.

قالیباف در ادامه گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستیم که در تمام تصمیم‌گیری‌ها و عملکردمان رویکرد علمی داشته باشیم و درصورتی که بخواهیم به توسعه و پیشرفت برسیم لازم است که مردم را در یک محیط علمی قرار داده و رویکردهای علمی، عقلانیت، تدبیر، مشارکت‌های مردمی، خردجمعی و تجربه سایر کشورها، دستاوردهای علمی و پژوهشی را اصل و مبنا قرار دهیم.

قالیباف ادامه داد: در جامعه امروزی رشد و توسعه بر مبنای منابع انسانی محقق می‌شود و به همین دلیل در حوزه مدیریت شهری نیز بر این اصل تاکید و تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم در حد امکان و توان رویکردهای علمی را در همه امور مبنا قرار داده و از نظرات و عقاید نخبگان به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر فاصله زیادی بین آنچه در حوزه نظری آماده و جمع‌بندی می‌شود و آنچه در حوزه عملی به اجرا می‌رسد وجود دارد و در عمل آنقدر با مشکلات و روزمرگی مواجه می‌شویم که گاه تجربیات علمی و نظری را کاملا فراموش می‌کنیم، به همین دلیل مدیریت شهری در تلاش است فاصله بین دستاوردهای نظری و کارهای عملی را به حداقل برساند و به مرور با به کارگیری توان و نظرات نخبگان این دو حوزه را به هم نزدیک کند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: این جشنواره فرصتی است تا جهت خود را برای یک سال آینده مشخص کنیم و فاصله مباحث نظری را با حوزه عمل به حداقل رسانده و برای تمام گام‌هایمان تدبیر و اندیشه کنیم.

کد خبر 70297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز