همشهری آنلاین: عبدالله البدری، دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اعلام کرد بهای نفت در نیمه دوم سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، عبدالله البدری تصریح کرد بهای نفت در شش ماهه دوم سال دو هزارو نه افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود اوایل سال دو هزارو ده به بشکه ای هفتاد و پنج دلار برسد.

البدری گفت پیش بینی می‌کند اعضای اوپک برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در بازار نفت به تعهدات خود درباره کاهش سقف تولید نفت این سازمان پایبند بمانند‌.

خبرگزاری رویترز از ریاض به نقل از عبد الله البدری گزارش داد پیش بینی برخی فعالان و کارشناسان در بازارهای نفت درباره اینکه اعضای اوپک به تصمیمات خود درباره کاهش سقف تولید نفت این سازمان پایبند نیستند، صحت ندارد.

وی تصریح کرد اوپک به این موضوع کاملا واقف است که در سال آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود و بر همین اساس باید به تعهداتش درباره کاهش سقف تولید نفت عمل کند.

وزیران نفت اوپک در پایان نشست هفدهم دسامبر گذشته ( بیست و هفت آذر) در الجزایر با انتشار بیانیه‌ای از کاهش روزانه دو میلیون و دویست هزار بشکه‌ای تولید این سازمان با هدف ایجاد توازن در عرضه و تقاضا خبر داد.

وزیران نفت اوپک در پایان نشست در وهران الجزایر تاکید کردند کاهش تولید روزانه نفت این سازمان از اول ژانویه دو هزار و نه برابر با یازدهم دی ماه اعمال خواهد شد.

بدین ترتیب تولید روزانه اوپک که در مجموع چهل درصد تولید جهانی را دربر می‌گیرد به بیست و چهار میلیون و هشتصد و چهل و پنج هزار بشکه در روز خواهد رسید.

اعضای اوپک در نشست ماه اکتبر گذشته در وین نیز برای مقابله با روند نزولی بهای نفت در بازارهای جهانی، سقف تولید نفت این سازمان را از ابتدای ماه نوامبر( یازده آبان ) روزانه به میزان یک میلیون و پانصد هزار بشکه کاهش داده بودند‌. 

کد خبر 71457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز