همشهری آنلاین: رئیس جمهوری، عدالت گستری و پافشاری بر عدالت، تلاش بی‌وقفه برای عزتمندی ملت و صیانت از عزت و سرافرازی، دفاع از مظلوم و دعوت به کلمه توحید و توحیدکلمه را از جمله ویژگی‌های بارز دولت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه 11 دی در دومین دور سفر استانی خود در جمع مردم زاهدان در تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی اظهار داشت: دولت اسلامی باید پرچمدار وحدت، توحید و خداپرستی باشد و برای تحکیم برداری، ترویج محبت و مهروزی بین آحاد ملت تلاش کند.

وی در ادامه توضیح ویژگی‌های دولت اسلامی به دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم اشاره کرد و گفت: دفاع از حق و مقابله مستمر با باطل از دیگر ویژگی های دولت اسلامی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود دو جبهه حق و باطل، اضافه کرد: در جبهه حق، عدالت، رعایت حقوق مردم، انجام تکالیف الهی، انسانی مانند عبودیت خدا و اطاعت از فرمان خدا، پیامبر و اولیا الهی و انسانیت مطرح است.

احمدی نژاد بیان داشت: در جبهه حق همچنین دعوت به تقوا، پاکی، علم، معرفت ، خدمت به انسان ها، تواضع، فروتنی، تبعیت از ولی صالح، دعوت به خیر، رحمت و برادری، هدایت، علم، حکمت و پیشرفت و تعالی مطرح است.

رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سخنانش تاکید کرد که در جبهه حق، ظلم، تبعیض ، حق کشی، تجاوز، اشغالگری، دنیاپرستی، خودخواهی، جهل، سستی، غفلت و نیرنگ جایی ندارد.

دکتر احمدی نژاد به ویژگی‌های جبهه باطل نیز اشاره کرد و توضیح داد: در جبهه باطل همه مسیر و فعالیت‌ها بر اساس بی‌عدالتی، سرپیچی از فرمان خدا، خودخواهی، تبعیض، حرص، حسد و جهل است.

وی با تاکید بر اینکه دو جبهه حق و باطل هیچگاه با هم سازگاری ندارند، افزود: در جبهه باطل جان، مال، آبرو، سرزمین و حقوق ملت‌ها جایگاهی ندارد و دنیا پرستی موجب تجاوز، ظلم و کشتار می‌شود.

رئیس جمهوری،خاطرنشان کرد: دولت اسلامی موظف به مقابله با ظلم و ظالم و دفاع از مظلومان است و همه پیامبران نیز در همین مسیر حرکت کرده و همه دعوت به حق و مقابله با باطل کرده اند.

احمدی نژاد با مروری بر زندگی و رسالت پیامبران خدا گفت: ابراهیم خلیل در برابر نمرود ایستاد و اجازه نداد که بت پرستی را ترویج و انسان‌ها را برده خود کند و خود را خدای آنها بداند، همچنین حضرت موسی نیز در مقابل فرعون که ادعای خدایی داشت ایستاد و با وی مبارزه کرد و تلاش کرد که قوم بنی اسراییل را از چنگال فرعونیان نجات دهد.

رئیس جمهوری ادامه داد: پیامبر اسلام سرتاسر حیات خود را صرف دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان کرد و با بت پرستان مکه درافتاد و در برابر زورگویان و ظالمان ایستاد و از مظلومان دفاع کرد.

احمدی نژاد افزود: پس از آن نیز امام مسلمین حیدر کرار در برابر ستمگران ایستاد و در حادثه کربلا امام حسین (ع) و یارانش نیز چنین کردند و فرمودند که من برای ایجاد آشوب و خودنمایی قیام نکرده ام بلکه برای اصلاح ، امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

به گفته وی، امام حسین (ع) در این مسیر هر چه داشت از کودک ‪ ۶‬ماهه تا یار ‪ ۸۰‬ساله، یاران و فرزندان خود را نثار کرد چرا که اگر قیام کربلا و پیامبران نبود پاکی، عدالت و خداپرستی منهدم می‌شد و ظلم و تحقیر انسان ها در همه جا حاکم می‌شد و انسانیت از بین می‌رفت.

رئیس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد که مظلومیت حسین علیه السلام و یارانش تا ابد تابلوی رسوایی ستمگران و ظالمان است و تا ابد پرچم برافراشته در اثبات حقانیت توحید، عشق و محبت، نبوت، ولایت، عدل و امامت خواهد بود.

مظلومیت حسن علیه السلام نیز حجت گویا و دلیل قاطعی است که هیچ عذری در کوتاهی از دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ستمگران و ظالمان پذیرفته نخواهد شد.

شیرازه رژیم صهیونیستی از هم پاشیده است

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث غزه و کشتار مردم بی‌دفاع آن به دست رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به پایان راه خود رسیده و سران این رژیم و حامیان بد طینت آن‌ها به زودی در دادگاههای عادله محاکمه و مجازات خواهند شد.

محمود احمدی نژاد در دور دوم سفر استانی خود به استان سیستان و بلوچستان طی سخنان خود در جمع مردم زاهدان با اشاره به حوادث غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که از ابتدا با شعار تصرف همه سرزمین‌های منطقه به وجود آمد، امروز به پایان راه رسیده است.

احمدی نژاد تاکید کرد: وقتی رفتار این رژیم را نگاه می‌کنیم، گویی عقل سران این رژیم زایل شده است. دیوانه وار تصمیم می‌گیرند و وحشیانه تصمیم می گیرند. حتی دو روز بعد و یک ماه بعد را نمی‌بینند.

وی گفت که امروز در جبهه جهانی در عرصه‌های گوناگون بین‌الملل ، سنگین ترین ظلم‌ها و جنایت‌ها و تبعیض‌ها را شاهدیم.

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین گفت: حدود ‪ ۶۰‬سال قبل با دروغ و تبلیغات مزورانه یک رژیم جعلی را در منطقه اسلامی ایجاد و بر ملت فلسطین تحمیل کردند. انتظار داشتند این رژیم بتواند به مرور همه سرزمین های اسلامی و منطقه خاورمیانه را به تصرف خود در آورد و پایگاهی برای تسلط دائمی جبهه استکبار و باطل بر کشورهای منطقه باشد.

وی بابیان اینکه این رژیم نماینده جبهه باطل و استکبار جهانی در برابر همه ملت هاست، تصریح کرد: ‪ ۶۰‬سال کشتار، آواره کردن مردم و تضییع حقوق ملت، ترور، تحریم و محاصره، تحقیر ملت فلسطین و ملت‌های منطقه حاصل کار این رژیم است.

وی با اشاره به اینکه امروز از زمین و هوا و دریا مردم مظلوم غزه را مورد هجوم قرار داده است، درباره این شهر توضیح داد: غزه سرزمین کوچکی با ‪۳۵۰‬ کیلومتر مربع است که نصف وسعت شهر تهران را دارد. ‪ ۱/۵‬میلیون نفر جمعیت در آن زندگی می‌کنند و چند اردوگاه آوارگان فلسطینی در این منطقه قرار دارد. مردمی هستند که سال‌های طولانی تحت فشار و محاصره بودند. در شرایط عادی نیز غذا و دارو به اندازه کافی در اختیار نداشته اند.

احمدی نژاد افزود: امروز رژیم صهیونیستی با تمام توان نظامی خود به غزه حمله کرده است. باید بدانیم این حمله با چه هدفی انجام می‌شود؟ هدف آنان از این جنایت‌ها چیست؟
وی ادامه داد: آنان خیال کرده‌اند که در جبهه مقاومت ملت‌ها که در برابر آنان تشکیل شده است، مردم غزه را به عنوان حلقه ضعیف پیدا کرده‌اند و خیال کرده‌اند با شکستن این حلقه فرصتی برای تجدید قوا و تجدید حیثیت و استمرار خود پیدا کنند.

وی با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ ‪ ۳۳‬روزه اضافه کرد: آنان در جنگ ‪۳۳‬ روزه همه حیثیت قلابی و ابهت ساختگی خود را از دست دادند. آنان با تلقین اندیشه واهی شکست ناپذیری رژیم صهیوینستی توانسته بوند ‪ ۶۰‬سال خود را بر ملت‌های منطقه تحمیل کند.

احمدی نژاد ادامه داد: وقتی با سران کشورهای اطراف درباره دلایل ایستادگی و مقاومت نکردن آنان صحبت می‌کردیم، نهایت دلیل آنان این بود که این رژیم بسیار قدرتمند و شکست ناپذیر است و مبارزه فایده‌ای ندارد و باید کوتاه بیاییم و سازش کنیم و کوتاه بیاییم.

وی تصریح کرد: در جنگ ‪ ۳۳‬روزه این افسانه در هم شکست و شیرازه اصلی این رژیم از هم پاشید. از طرفی دیگر با زیر سوال رفتن فلسفه اصلی تاسیس این رژیم، آنان با بن بست مواجه شدند.

انتقاد از سازمان ملل در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم زاهدان ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل در برابر جنایات روی داده در غزه گفت: این سازمان در برابر رژیم صهیونیستی حتی از یک اخم کردن هم عاجز است.

محمود احمدی نژاد افزود: اگر سازمان ملل متعلق به همه ملت‌هاست، پس کجایید چرا قطعنامه صادر نمی‌کنید؟ شما در برابر حقوق هسته‌ای ملت ایران که همه اذعان دارید قانونی است، چندین قطعنامه صادر کردید اما چرا در برابر رژیم صهیونیستی حتی از یک اخم هم عاجزید.

وی افزود: این شورای امنیت برای امنیت کدام منطقه از جهان است؟ آیا ابزاری در اختیار دو سه کشور است که با پوشش سازمان ملل هر غلطی در دنیا بکنند؟ به شما و شورای امنیت و سازمان ملل نصیحت می‌کنم بیش از این آبروی خود را نبرید، وظایف خود را انجام دهید. در مقابل ظالم بایستید و نترسید.

رئیس جمهوری کشورمان خطاب به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: آقای دبیرکل نترس از اینکه منصبت را از تو بگیرند، نترس. به فرض هم که بگیرند می‌روی مثل سایر ملت‌ها سرافراز زندگی می‌کنی.

وی اضافه کرد: این سازمان فقط مربوط به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

احمدی نژاد ادامه داد: چطور شد وقتی در کشورهای مخالف آمریکا می‌خواهند زیر بار استکبار و صهیونیسم بروند، در گوشه و کنار یک اتفاقی می‌افتد، بلافاصله موضع‌گیری می‌کنید اما اینجا چرا صداهایتان ته افتاده است دلیل این را به ملت‌ها بگویید. چه کسی به شما فشار می‌آورد و به چه کسی تعهد دارید؟

رئیس جمهوری از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات اسراییل در غزه انتقاد کرد و افزود: این جبران ناپذیر است، ندیدید دیروز دو خواهر مظلوم در رختخواب در هنگام آرامش مورد بمباران وحشی‌ها قرار گرفتند من نمی‌دانم چه اتفاقی در دنیا باید بیافتد تا این‌ها بیدار شوند.

احمدی نژاد متذکر شد: ملت‌ها متعلق به شما نخواهند شد. ملت ایران و سایر ملت‌های آزاده وظیفه خود را انجام خواهند داد منتظر شما نمی‌مانند مثل قضیه لبنان ‪ ۳۰‬یا ‪ ۴۰‬روز فرصت بدهید رژیم صهیونیست بیاید مردم را بکشد بعد عکس العمل نشان دهید و بخواهید حرف بزنید.

رئیس جمهوری ادامه داد: بدانید و دولت آمریکا بداند این شعاری که مردم زاهدان می‌دهند به نمایندگی از همه ملت ایران است که با مشت گره کرده فریاد علیه شما سر می‌دهند. رژیم صهیونیستی و سران بی‌آبرو و دیوانه آن بدانند این کشتارها آنها را نجات نمی‌دهد بلکه به مرگ قطعی نزدیک می‌کند و مرگ آنها را جلو خواهند انداخت.

احمدی نژاد همچنین خطاب به سران سازشکار کشورهای عربی و منطقه گفت: دوران رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است، چرا خیال می‌کنید که این رژیم می تواند ادامه حیات دهد؟ چرا فکر می‌کنید با توسعه هشدار و قتل می‌توانید وجهه خود را در بین منطقه اصلاح کنید؟ بدانید این رژیم منفور در سراشیبی سقوط است و به فضل الهی سقوط خواهد کرد و هیچ عاملی قادر نخواهد بود او را نجات بدهد.

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش تجاوز و تصرف را جزئی از ماهیت رژیم صهیونیستی معرفی و اضافه کرد: این رژیم اگر روزی نتواند تصرف و تجاوز کند روز مرگش است.

وی همچنین خون آشامی را خصلت صهیونیسم دانست و خاطر نشان کرد: این هدف و آرمان صهیونیسم و ماموریتی است که جبهه استکبار به صهیونیسم داده است.

رئیس جمهوری سومین خطاب در سخنان خود در زاهدان را مردم فلسطین وغزه قرار داد و گفت: بدانید تنها راه عزت، ایستادگی است. دیدیم که مسیر سازش به کجا رسید؟ سازشکاران سرزمین‌ها را دادند، عزت را دادند، به دست بوسی رفتند و باز هم بدهکار شدند.

احمدی نژاد اضافه کرد: راه درست راه شماست، راه مقاومت است. من دیدم بعضی می‌گویند فلسطینی‌ها مقاومت می‌کنند سودش را مردم ایران می‌برند. این اشتباه است چون ملت ایران در خط اول مبارزه قرار دارد، چون ملت ایران تابع حسین(ع) است.

وی در خصوص مقاومت و مبارزه مردم فلسطین گفت: راه همان است باید بایستند به فضل الهی پیروزی نزدیک است. همه پیامبران همه مصلحان، عزت را از دل سختی‌ها و مبارزات و مقاومت به دست آوردند. دنیا بداند منطق ظلم و جنایت شکست خورده است ظلم با کشتار و تجاوز باقی نمی‌ماند.

احمدی نژاد نتیجه ادامه سازش را حاکم شدن رژیم صهیونیستی بر همه منطقه حتی مکه و مدینه دانست و افزود: اما امروز این رژیم برای نجات خود دست به جنایت می‌زند و نجاتی هم در کار نیست. باید همه بیدار شوند، همه دست به دست هم دهند و به قدرت ملت‌های خود متکی باشند، راه را باز کنند برای حرکت ملتها.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی دولت‌ها بخاطر رودروایستی یا مصالح دیگر نخواهند وارد جبهه ملت فلسطین شوند اما راه را برای ملت‌ها باز کنند و اجازه بدهند ملت‌ها فریاد بزنند.

رئیس جمهوری کشورمان خطاب به کشورهای عضو اتحادیه عرب یاد آور شد:
اتحادیه عرب اگر امروز نه، پس کی می‌خواهد کاری بکند؟ مگر این ملت فلسطین عرب نیستند؟ در تلویزیون دیدید آن زن مظلوم فلسطینی فریاد می‌زدای عرب ها کجا هستید چرا نمی‌آیید به داد برادران و خواهران خود برسید که زیر بمب‌های یک عده صهیونیست بی‌فرهنگ قطعه قطعه می‌شوند.

وی تاکید کرد: کنفرانس اسلامی باید بجنبد، نمی‌شود با کمیته برگزار کردن و سخنرانی کردن به صهیونیست‌ها فرصت ادامه جنایت دهند.

احمدی نژاد همچنین خطاب به برخی سران کشورهای عرب گفت: سرتان را در برف نکنید. چشمانتان را باز کنید. خشم ملت‌ها را بشنوید. سران رژیم صهیونیستی به زودی در دادگاه‌های عادله محاکمه خواهند شد و بدانید در آن دادگاه حامیان بدطینت آنان نیز به محاکمه کشیده شده و مجازات می‌شوند.

رئیس جمهوری ادامه داد: وقتی با برخی از آنان صحبت می‌کنیم، تصور می‌کنند با کوتاه آمدن و سازش کردن و سخن گفتن از صلح می‌توانند خوی وحشیگری این رژیم را مهار کنند. من سوال می‌کنم اگر مقاومت در فلسطین نبود، آیا امروز هیچ کدام از این مرزهای سیاسی بین رژیم اشغالگر و کشورهای همسایه وجود داشت؟ آیا امروز همچنان شعار نیل تا فرات را سر می‌دادند؟ آیا امروز اثری از مکه و مدینه و قاهره و امان و کشورهای دیگر باقی بود؟ اگر مقاومت لبنان نبود آیا اثری از لبنان و استقلال لبنان باقی می‌مانند؟ احمدی نژاد امتیاز دادن به کسی که برای امتیاز گرفتن آمده است، را به منظور کنترل او، تصوری اشتباه دانست و همچنین دیدگاه برخی افراد که در مصاحبه‌های خود، مقاومت و مردم شجاع فلسطین را محکوم کردند، غلط ارزیابی کرد و افزود: این افراد مگر رفتار رژیم صهیونیستی و حامیان آن را ندیده اند؟

احمدی نژاد اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از اساس برای اشغال و تجاوز و تصرف و از بین بردن حیثیت مسلمانان و مردم منطقه درست شده است. چطور تصور می‌کنید می‌توان با گفت و گو، امتیاز دادن و به رسمیت شناختن، فلسفه وجودی این رژیم را تغییر دهید؟
وی تصریح کرد: زمانی در آمریکا و کانادا برای صهیونیست‌ها به دنبال ارض موعود می‌گشتند. همانجا به آنان ارض موعود دهید.

برنامه‌های دولت برای توسعه استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهوری با اشاره به مصوبات دور اول و دوم هیات دولت برای عمران و آبادانی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: دولت عزم خود را برای توسعه همه جانبه این استان جزم کرده است.

دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه سخنانش در اجتماع پرشور مردم زاهدان تصریح کرد: در دور اول سفرهای استانی هیات دولت حدود پنج هزار و ‪ ۶۰۰‬طرح به تصویب رسید که تاکنون حدود چهارهزار طرح آن به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی اعلام کرد: درطول دو سال گذشته، هزار میلیارد تومان کار عمرانی در این استان سیستان وبلوچستان انجام شده است و دو درصد نرخ بیکاری در این استان کاهش یافته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در سفر اول هیات دولت به استان، خط راه آهن بم به زاهدان به تصویب رسید، اظهار داشت: (این طرح) به فضل الهی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسدو زاهدان نیز به شبکه سراسری راه آهن کشور وصل خواهد شد.

وی همچنین از گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از طرح های بزرگ و اساسی یاد کرد و گفت: این طرح در زمان حاضر ‪ ۹۰‬درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ‪ ۹۲۰‬کیلومتر لوله‌گذاری شده و تاکنون بیش از یک هزار و ‪ ۳۰۰‬میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

احمدی نژاد همچنین به مصوبات دولت در بخش آب استان اشاره و اضافه کرد:
تاکنون سه سد در این استان به بهره برداری رسیده و چهار سد دیگر نیز در دست احداث است.

رئیس جمهوری گفت: در دور اول سفر هیات دولت ساخت هفت بیمارستان به تصویب رسید که چهار بیمارستان آن احداث شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش ساخت مسکن روستایی ‪ ۱۴‬هزار سهمیه به استان اختصاص یافت که به دلیل استقبال مردم از این بخش ‪ ۵۵‬هزار واحد افزایش یافت.

رئیس جمهوری به وجود برخی مدارس کپری در این استان اشاره کرد و گفت: وجود مدارس کپری در این استان موجب آزدگی ملت ایران شد و با تلاش‌های دولت در این زمینه تا پایان امسال تمامی مدارس کپری در استان جای خود را به مدارس تازه خواهند داد.

احمدی نژاد سپس به مصوبات دولت در بخش توسعه مراکز آموزشی و عملی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در زابل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تبدیل شد، رشته‌های تحصیلی چهار برابر شدند و تعداد دانشجویان پنج برابر شد. توسعه آموزش عالی در استان سه برابر شد، هفت دانشگاه دولتی و ‪ ۴۰‬مراکز آموزش عالی در این استان فعال هستند و ‪ ۷۰‬هزار دانشجو در این استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس جمهوری افزود: ساخت ‪ ۹‬بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید که تاکنون هفت بازارچه آن راه اندازی شده است.

وی همچنین به مصوبات جدید دولت در دور دوم سفر استانی هیات دولت به سیسان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: ‪ ۳۹‬طرح بزرگ صنعتی برای ایجاد اشتغال و تولید در استان تصویب خواهد شد.

رئیس جمهوری تصویب ‪ ۴۱‬منطقه نمونه گردشگری در استان، اجرای راه آهن چاه بهار به زاهدان ، ایجاد منطقه نمونه گردشگری در زابل و چندین مصوبه در بخش‌های مختلف را از مصوبات مهم دولت در دور دوم سفرهای استانی به استان سیستان بلوچستان معرفی کرد.

وی در خاتمه سخنانش با تقدیر از حضور پرشور مردم و استقبال از هیات دولت در زاهدان گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان در طول تاریخ به ویژه در طول ‪ ۳۰‬ساله انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای را برای حفاظت از انقلاب، مردم و اسلام انجام داده‌اند و همواره مرزبانانی شجاع و غیرتمند هستند.

کد خبر 72007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز