گروه شهری: شهردار تهران با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خود را باید در قیاس با کشورهای پیشرفته‌تر مقایسه کنیم، بر اهمیت اجرای صحیح برنامه‌ها و مصوبات قانونی کشور مثل اصل 44 و تبصره 13 تاکید کرد و گفت:

باید علت اصلی عدم‌توسعه یافتگی کشور را در ضعف و چالش‌های مدیریتی دانست. محمدباقر قالیباف در نشست بررسی راهکارهای تحقق فرمان مقام معظم رهبری درباره پیشرفت حول محور معنویت و عدالت،  که با حضور نخبگان و فرهیختگان اصفهانی برگزار شد، افزود: وجود چالش مدیریتی در کشور و تاثیر آن در توسعه بحث اکنون نیست و سال‌هاست که در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه من هرگز در بیان این دیدگاه نگرش سیاسی نداشته و قصد تضعیف کردن کسی را هم ندارم، ضرورت توجه به‌نظریه‌های سیاسی امام خمینی (ره) را برشمرد و ادامه داد: اگر اکنون عصر شکوفایی است و اگر بنای کار ما تحقق چشم‌انداز 20ساله است، باید برای ثانیه، روز و لحظات خود برنامه مدون داشته  باشیم و نباید حتی لحظه‌ای غفلت کنیم.
شهردار تهران همچنین  اضافه کرد: اگر توسعه بر مبنای عدالت نباشد کاری از پیش نخواهد رفت و باید توسعه کشور بر مبنای عدالت و معنویت باشد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه مدیریت صحیح باشد و ارزش‌گرایی اساس کار باشد تهدیدها برای ما تبدیل به فرصت خواهد شد.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در موضوع چالش مدیریتی نباید این نکته را فراموش کرد که اگر شیوه‌ها را اصلاح نکنیم کاری از پیش نخواهد رفت.

دکتر قالیباف اذعان کرد: در برخی اوقات این امکان وجود دارد که ما طرح و لایحه خوب ارائه دهیم، اما اگر خوب عمل نشود بهترین لوایح را هم خراب خواهیم کرد. وی افزود: تبصره 13 از لایحه‌های خوبی بود که دولت نهم به مجلس ارائه داد و اشکالات جزئی آن نیز در مجلس اصلاح شد.

قالیباف تصریح کرد: لایحه تبصره 13 از لایحه‌های خوب بود که باید دید این امر در خروجی کار چه نتیجه‌ای را در بر داشته است.

اصفهان بر مدار پیشرفت

شهردار تهران پنجشنبه شب همچنین در نشست مشورتی مدیران شهری اصفهان و تهران بیان داشت: اصفهان، شهری ماندگار از نظر غنای میراثی و نیروی انسانی به‌شمار می‌رود که فقط به‌خودش تعلق ندارد و این شهر در عرصه‌های مختلف همیشه بر مدار پیشرفت و ترقی حرکت کرده است.

دکتر محمدباقر قالیباف با اشاره به اقدامات مدیریت شهری اصفهان اضافه کرد: اقدامات مؤثر و ماندگاری در این شهر صورت گرفته که براساس درایت و تلاش مدیریت شهری اصفهان اجرایی شده و این شهر را طلایه‌دار پیشرفت و توسعه شهری کرده است.

وی همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای شهرداری تهران خواستار انتقال تجربیات مدیریتی 2 کلانشهر شد.

سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار اصفهان در این نشست با اشاره به لزوم همفکری کلانشهرها درخصوص مدیریت شهری گفت: برپایی این نشست‌ها به تبادل نظر و انتقال تجربیات می‌انجامد که زمینه‌ساز ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد بود.

شهردار تهران در جریان سفر خود به اصفهان از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید کرد.

کد خبر 73710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز