همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون شطرنج آناتولی کارپف را به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر برای هدایت تیم ملی این رشته معرفی کرد و گفت:

 زمینه مذاکره با وی را طی یک هفته آینده فراهم می‌کنیم.

به گزارش مهر، ابراهیم مداحی حضور مربیان توانا در راس تیم ملی شطرنج را یکی از فاکتورهای مورد نیاز برای دستیابی به جایگاه قابل قبول تا سال 1404 عنوان کرد و اظهار داشت: جذب سرمربی مقبول خارجی برای هر یک از رشته‌های کلاسیک، برق آسا و سریع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس فدراسیون شطرنج دوشنبه (7بهمن) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دیدار احسان قائم مقامی با آناتولی کارپف برگزار شد، خاطر نشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران چشم اندازی 20 ساله برای تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی در نظر گرفته است. در همین راستا انتظاراتی از هر یک از رشته‌های ورزشی وجود دارد که باید تا سال 1404 و پایان این چشم‌انداز به آن پاسخ داده شود.

وی افزود: این فرمان رهبری است و از هر قانون و حکمی برای ما بالاتر است. به همین دلیل با نگاهی کاملا برون‌گرا در بخش‌های مختلف حرکت می کنیم. البته پتانسیل‌های داخلی بخشی از نیازهای ما برای حرکت با نگاه برون‌گرا هستند اما برای کامل شدن تجهیزات حرکت باید به استخدام مربیان خارجی رو بیاوریم.

مداحی با تاکید بر اینکه مربیان داخلی برای آموزش سطوح میانی مفیده فایده هستند، ادامه داد: برای قهرمانان تیم ملی باید افرادی کارآمدتر و طراز اول در کادر فنی قرار گیرند. به همین دلیل مذاکره با گزینه‌های خارجی را در دستور کار قرار داده‌ایم. قصد داریم برای هر یک از بخش‌های کلاسیک، سریع و برق‌آسا یک مربی خارجی به خدمت درآوریم. یکی از گزینه‌های مورد نظر آناتولی کارپف است که برای دیدار با احسان قائم مقامی به ایران آمده است.

رئیس فدراسیون شطرنج یادآور شد: آناتولی کارپف به مدت یک هفته در ایران خواهد بود و طی همین مدت پیشنهاد خود را با وی در میان می گذاریم. البته استخدام تمام وقت و حتی شش ماهه مربیان شطرنج امکان پذیر نیست

کد خبر 73947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز