معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره تراکم فروشی و ضابطه فروشی در شهرداری تهران توضیحاتی ارائه داد.

باغ

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی درباره شائبه ضابطه فروشی در شهرداری تهران گفت: سامانه‌های شهرداری سیستمی است و امکان ضابطه فروشی و تغییر کاربری وجود ندارد.

او با اشاره به برخی شائبات مبنی بر اتکا شهرداری بر جرایم، درباره اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از قطع درختان در پایتخت افزود: قطع درخت جریمه دارد و جریمه‌اش سنگین است. همچنین بودجه شهرداری بابت ماده ۱۰۰ رقم بسیار کمی است. سال ۱۴۰۰ در وصولی‌های شهرداری، حدود ۲ درصد کل بودجه مربوط به ماده ۱۰۰ بود.

صارمی اضافه کرد: باید با انصاف و به دور از اجحاف درباره امکان ضابطه فروشی و تغییر کاربری اظهار نظر شود. شهرداری در زمینه کنترل ضوابط شهرسازی موفق عمل کرده است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به اینکه شهرداری اقدام به فروش تراکم، ضابطه فروشی و امثال این‌ها می‌کند، عنوان کرد: اساساً چیزی به نام هزینه تغییر کاربری نمی‌گیریم. در سامانه‌ها هم‌ تغییر کاربری فضای سبز امکان‌پذیر نیست. اصلاً امکان طرح آن در کمیسیون ماده ۵ نیز وجود ندارد.

او با اشاره به وضعیت صدور پروانه در شهر تهران افزود: متراژ صدور پروانه ۷ میلیون مترمربع بوده درحالی‌که متراژ آن در سال‌های کرونا ۳۵ میلیون مترمربع بوده است. نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ متراژ ساختمان‌ها، یک‌پنجم پروانه ساختمانی صادر می‌کنیم و این در حالی است که تعداد صدور پروانه‌ها تاکنون، نسبت به سال گذشته ۱۶۰۰ پروانه افزایش داشته است.

کد خبر 739907
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha